فاطمی: توقعات نباید سبب استرس و فشار به تیم ملی شود

فاطمی: توقعات نباید سبب استرس و فشار به تیم ملی شود

پایگاه خبری فوتبالی- فراز فاطمی گفت: نباید توقعات تا حدی بالا برود که قبل از جام جهانی سبب استرس و فشار به تیم ملی شود.                                    

به گزارش فوتبالی، مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با فارس، درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله 21 روز تا آغاز جام جهانی 2022 قطر، گفت: پس از تغییراتی که در تیم ملی ایجاد شد با توجه به شناخت 8 ساله‌ای که کارلوس کی‌روش از فوتبال ما داشت، انتخاب خوبی صورت گرفت. مقابل اروگوئه و سنگال نیز با وجود اینکه کادرفنی جدید تازه آمده بود اما باکیفیت بازی کردیم. با نتایجی که مقابل این دو حریف قدرتمند کسب کردیم، همه هواداران فوتبال به نتیجه‌گیری در جام جهانی هم امید شدند.   

وی افزود: کی‌روش دو بار تجربه نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی را دارد. از طرفی بازیکنان خوبی در سطح بین‌المللی داریم و خودم به این تیم در قطر خوش‌بین هستم. اگر همدلی و انسجام تیمی را هم حفظ کنیم، صعود از مرحله گروهی دور از دسترس نیست. 

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان درخصوص توقعاتی که از این تیم برای صعود شکل گرفته، توضیح داد: نباید توقعات به حدی برسد که فشار و استرس به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی وارد کند و ذهنیت آن‌ها را به هم بریزد. فقط باید توقع مثبت ایجاد کنیم. به این معنی که امیدوار بمانیم و برای تیم انرژی مثبت بفرستیم. فقط باید برای سربلندی این تیم دعا کنیم. البته نباید از یاد ببریم که تیم ما اگر روز خوبش باشد، توانایی برتری برابر آمریکا و ولز را هم دارد.  

فاطمی درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی مقابل نیکاراگوئه و تونس قبل از آغاز جام جهانی گفت: هرچه دیدارهای دوستانه بیشتر باشد، اثرات مثبت‌تری برای تیم ملی دارد. هرچه به جام جهانی نزدیک‌تر شویم، بازیکنان بیشتری به اردو می‌آیند و کی‌روش برای شناخت بهتر و رسیدن به ترکیب و تاکتیک‌های مدنظرش به این بازی‌های دوستانه نیاز دارد. این دو مسابقه خیلی به تیم ما کمک می‌کند.  

وی درمورد وضعیت حریفان تیم ملی در جهانی، عنوان کرد: هر سه تیم انگلیس، ولز و آمریکا در فیفادی‌های اخیر روزهای خوبی نداشتند اما این موضوع ملاک نیست. برخی مواقع شاید نتایج بد قبلی سبب شود تیم‌ها با انگیزه بیشتری به جام جهانی بیایند. انگلیس تیمی سطح اول در اروپا است و سخت‌ترین بازی ما نیز همین مسابقه است.  با توجه به فشارهایی که روی سرمربی و بازیکنان انگلیس وجود دارد، قطعا مقابل ایران با تمام وجودشان بازی خواهند کرد. اگر بتوانیم از بازی با انگلیس با یک مساوی هم بیرون بیاییم، 50 درصد راه صعود را رفته‌ایم و در واقع کلید اصلی رسیدن ما به یک هشتم نهایی همین مسابقه است.

5960