تراکتور - ملوان؛ تبریز شهری که مورد علاقه قو نیست!

تراکتور - ملوان؛ تبریز شهری که مورد علاقه قو نیست!

پایگاه خبری فوتبالی - ملوان هیچ گاه نتوانسته در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر تراکتور را در تبریز شکست دهد.

به گزارش فوتبالی، تتراکتوری‌ها درحالی باید از میهمان شمالی خود پذیرایی کنند که هفته گذشته در اصفهان قافیه را به سپاهان واگذار کردند. مهم‌ترین نکته برای سرخ‌پوشان محرومیت سنگربان این تیم محمدرضا اخباری است که با دریافت کارت قرمز در دیدار گذشته این تیم، بازی این هفته را هم از دست داده است. بردیف که اصلا دوست ندارد با نتیجه‌ای غیر از برد به تعطیلات دو ماهه لیگ برتر برود، باید ببینیم چگونه چالش به وجود آمده برای تیمش را مدیریت خواهد کرد.

در طرف مقابل ملوان که پس از مدت‌ها به لیگ برتر بازگشته، فعلا نتوانسته خود را با فضای جدید تطابق دهد و حال و روز خوشی در جدول رده‌بندی ندارد. انزلی‌چی‌ها هم همانند تراکتور یک محروم سرشناس در این بازی دارند و سرمربی این تیم مازیار زارع امکان هدایت تیمش از کنار خط را نخواهد داشت. با این حال سپیدپوشان امیدوارند با استفاده از نقطه ضعف حریف و نبود گلر این تیم با کسب نتیجه‌ای مناسب، بدون استرس و نگرانی به تماشای بازی‌های جام جهانی و آماده‌سازی در تعطیلات حاصله بپردازند.

دو تیم تراکتور و ملوان از تیم‌های قدیمی فوتبال ایران هستند که سابقه بازی در لیگ‌های مختلفی را باهم دارند اما اگر منحصرا به لیگ برتر بپردازیم، دو تیم ۱۶ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل کار ۷ برد برای تی‌تی‌ها، ۲ پیروزی برای بندرنشینان و ۷ تساوی بوده است. اما آمار برای قوهای سپید در تبریز بسیار ناامیدکننده است. 

ملوان هیچ‌گاه نتوانسته در قالب لیگ برتر تراکتور را در تبریز شکست دهد و هر دو برد آن‌ها در انزلی به دست آمده است. از ۸ مسابقه برگزار شده به میزبانی تراکتور، ۶ برد برای سرخ‌ها حاصل شده و ملوان به ۲ تساوی رسیده است؛ یعنی صرفا ۲ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن! طلسم عجیب و غریبی که مازیار امیدوار است بتواند بر آن غلبه کند.

اما همان طور که اشاره شد ملوان پس از غیبتی طولانی به لیگ برتر بازگشته ولی جالب است بدانید از آخرین بازی دو تیم که ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد، ۴ تن در جمع اردوی دو تیم حضور دارند که البته دو چهره اصلی همان طور که اشاره شد به خاطر محرومیت نمی‌توانند تیم‌هایشان را همراهی کنند. مازیار زارع، محمدرضا اخباری، شاهین ثاقبی و مهدی کیانی در بازی مذکور به عنوان بازیکن در ترکیب دو تیم به میدان رفته بودند.

در بین نفرات کنونی دو تیم نیز می‌توان به ۵ بازیکن اشاره کرد که سابقه پوشیدن پیراهن تیم حریف را در کارنامه دارند. اکبر ایمانی، عبدالله حسینی و محمد قادری سه تراکتوری شاگردان زارع هستند که همین فصل گذشته در جمع سرخ‌پوشان حضور داشتند. ایمانی که به عنوان سرباز به انزلی رفته می‌توانست به سبب محبوبیت خاصی که هنوز هم بین برخی از تی‌تی‌ها دارد، ویژه‌ترین چهره بازی فردا باشد که به دلیل مصدومیت این دیدار خاص برای خود را از دست داده است. حسینی مدافع سپیدپوشان هم بازیکنی است که در اردوی پیش فصل تراکتور در ترکیه حضور داشت و پس از بازگشت به تبریز توسط بردیف کنار گذاشته شد و مطمئنا انگیزه‌ خاصی برای اثبات توانایی‌هایش به سرمربی ترکمن خواهد داشت.

در جمع سرخ‌ها هم ۲ ملوانی سابق حضور دارند. شاهین ثاقبی بازیکنی که امسال به نیمکت تراکتور دوخته شده متولد انزلی است و سابقه دو مقطع بازی برای ملوان را در کارنامه دارد. نکته جالب راجع به ثاقبی اینکه انزلی‌چی‌ها در مقطعی به شدت به خاطر پیوستن شاهین به تراکتور برای گذراندن دوران سربازی از وی ناراحت و گلایه‌مند بودند؛ این درحالی است که ملوان نیز تیمی نظامی است و بازیکن بومی این تیم می‌توانست در تیم خودش خدمت سربازی را بگذراند. مهدی هاشم‌نژاد بازیکن ۲۲ ساله تی‌تی‌ها دیگر گیلانی شاگردان بردیف است که فوتبال خود را از ملوان استارت زده و باید مقابل تیمی قرار بگیرد که از آن‌جا خود را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

1997