فقط 1 بازیکن در سال 2022 بیشتر از دمبله پاس گل داده است

فقط 1 بازیکن در سال 2022 بیشتر از دمبله پاس گل داده است

پایگاه خبری فوتبالی - در 5 لیگ معتبر اروپایی، در سال 2022 فقط یک بازیکن بیشتر از عثمان دمبله، وینگر فرانسوی بارسلونا پاس گل داده است.

به گزارش فوتبالی، از زمانی که ژاوی هرناندز هدایت بارسلونا را بر عهده گرفته است، توجه ویژه ای به عثمان دمبله داشته است و همواره بر این اعتقاد بوده که عثمان دمبله می تواند تبدیل به یک ستاره ویژه در بارسلونا شود. ژاوی هر گاه که دمبله آماده و روی فرم بوده است از او در خط حمله ترکیب خود استفاده کرده است و در واقع دمبله جزو اعضای ثابت خط حمله بارسا بوده است.

دمبله از لحاظ دادن پاس گل در سال 2022 بسیار خوب عمل کرده است به طوری که او در این سال 16 پاس گل داده است. اگر آمار بازیکن های مختلف در 5 لیگ معتبر اروپایی در سال 2022 را بررسی کنیم می بینیم که به جز لیونل مسی، هیچ بازیکن دیگری بیشتر از عثمان دمبله در این سال پاس گل نداده است. در واقع لیونل مسی با دادن 19 گل بالاتر از عثمان دمبله قرار می گیرد اما بازیکن های دیگر همگی پایین تر از دمبله هستند.

این قضیه به خوبی نشان می دهد که عثمان دمبله علی‌رغم تمام انتقاد هایی که بر او وارد است، از لحاظ دادن پاس گل عملکرد بسیار خوبی داشته است.

1470