بنزما چندمین بازیکن فرانسوی بود که برنده توپ طلا شد؟(عکس)

بنزما چندمین بازیکن فرانسوی بود که برنده توپ طلا شد؟(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - کریم بنزما، ستاره فرانسوی رئال مادرید برای اولین بار در دوران حرفه ای خود برنده جایزه توپ طلا شد اما او اولین بازیکن اهل فرانسه نبوده است که جایزه توپ طلا را به دست می آورد چرا که پیش از او بازیکنان دیگر هم از فرانسه برنده توپ طلا شده اند.

به گزارش فوتبالی، کریم بنزما پنجمین بازیکن اهل فرانسه است که برنده توپ طلا می شود. پیش از او ریموند کوپا، پاپین، میشل پلاتینی و زین الدین زیدان از فرانسه برنده جایزه توپ طلا شده بودند.

زیدان در سال 1998 برنده جایزه توپ طلا شده بود و آخرین بازیکن فرانسوی بود که این جایزه را به دست می آورد. اکنون کریم بنزما طلسم توپ طلا نبردن فرانسوی ها را شکسته است و بعد از زیدان موفق شده جایزه توپ طلا را به دست بیاورد.

رئال مادرید هم پس از لوکا مودریچ که در سال 2018 موفق شد جایزه توپ طلا را به دست بیاورد، دیگر بازیکنی نداشت که برنده توپ طلا شود و اکنون پس از چهار سال، کریم بنزما توپ طلای 2022 را به دست آورده است.

از میان بازیکنان فرانسوی، به نظر می رسد کیلیان امباپه شانس خوبی دارد تا در سال های آینده تبدیل به یکی دیگر از فرانسوی هایی شود که توپ طلا را به دست می آورد.

1470