حبس سه ساله یک داعشی که به دنبال بمب‌گذاری در ال‌کلاسیکو بود

حبس سه ساله یک داعشی که به دنبال بمب‌گذاری در ال‌کلاسیکو بود

پایگاه خبری فوتبالی - محمد یاسین عمرانی حکم حبس سه ساله خود را به جرم تلاش برای بمب گذاری در ال کلاسیکو در نیوکمپ پذیرفته است.

به گزارش فوتبالی، عمرانی تایید کرده است که به دستور داعش قصد داشته که از طریق یک پهپاد،یکی از ال کلاسیکوها در نیوکمپ را مورد حمله تروریستی قرار بدهد. زمانی که قاضی از عمرانی پرسید که آیا اتهام و جریمه خود را می پذیرد، به پاسخ "بله" اکتفا کرد. درخواست اولیه دادستانی حکم 9 سال حبس بود اما در نهایت با توجه به این که فرد به جرم خود اعتراف کرده، حکم وی به سه سال و شش ماه کاهش پیدا کرده است.

این فرد در دوران قرنطینه به یکی از اعضای داعش تبدیل شده است و قسم خورده است که به فرمان رهبر این سازمان عمل کند. یاسین عمرانی در مارس 2020 عادات شخصی خود را تغییر داده و تصمیم گرفته است که مصرف الکل را کنار بگذارد و بعد از آن به عضویت داعش درآمده است. او از طریق شبکه های اجتماعی با یکی از اعضای داعش در ارتباط بوده است که که این فرد به او وعده داده که اگر اقدام انتحاری انجام بدهد، به بهشت می رود. قرار بود که پهپاد حامل مواد منفجره در حین ال کلاسیکو وارد ورزشگاه شود و در آن جا منتقل شود.  عمرانی برای این کار دوره آموزش کار با پهپادها را دیده است. از سویی متهم اعتراف کرده که قصد حمله با سلاح سرد به افراد داخل خیابان را هم داشته است.

4125