چرا نکونام مربی تیم ملی نشد؟ به این دو دلیل

چرا نکونام مربی تیم ملی نشد؟ به این دو دلیل

پایگاه خبری فوتبالی- چرا حضور جواد نکونام در کادر فنی تیم ملی، مجددا منتفی شد؟

به گزارش فوتبالی، با توجه به اینکه بعد از پایان هفته یازدهم لیگ برتر، فولاد تا شروع مسابقات کار ویژه‌ای ندارد، به نظر می‌رسید که هم نکونام و هم مدیران باشگاه خوزستانی مشکلی با حضور موقت او در تیم ملی نداشته باشند منتهی هنوز یکی دو ساعت از صحبتهای مهدی تاج در یک برنامه تلویزیونی درباره اضافه شدن نکونام به کادر فنی تیم ملی نشده بود که باشگاه فولاد در اطلاعیه‌ای، با جدایی نکونام – حتی به صورت موقت – مخالفت کرد.

درباره این موضوع دو روایت وجود دارد. بر اساس روایت اول، نکونام دوست ندارد پروژه‌اش در فولاد را رها کند و به همین دلیل، حتی پیشنهاد مربیگری در تیم ملی را هم رد کرده تا تمام فکر و ذکرش، موفقیت با فولاد، به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

این وسط، البته این بحث مطرح شده که اگر فولاد در هفته‌های گذشته نتایج خوبی گرفته بود، شاید نکونام در این مقطع می‌توانست به اردوی تیم ملی ملحق شود اما شکست به نساجی و تداوم نتایج ضعیف این تیم، باعث منتفی شدن حضور نکونام در تیم ملی شده است.

برویم سراغ روایت دوم که از دید برخی افراد، منطقی‌تر از روایت اول به نظر می‌رسد. گویا نکونام مشکلی برای حضور در تیم ملی ندارد منتهی او می‌خواهد مطمئن باشد که اگر قرار به جدایی کارلوس کی‌روش بود، سرمربیگری تیم ملی به او خواهد رسید و چون فدراسیون فوتبال تا امروز چنین تضمینی به او نداده و هنوز نحوه همکاری فدراسیون با کی‌روش در پایان جام جهانی مشخص نیست، نکونام ترجیح داده این بار هم به تاج و همکارانش، پاسخ منفی بدهد.

1984