3 بازیکنی که در بارسلونا برنده جایزه پسر طلایی شدند

3 بازیکنی که در بارسلونا برنده جایزه پسر طلایی شدند

پایگاه خبری فوتبالی - پابلو گاویریا، ملقب به گاوی امروز در برنده جایزه پسر طلایی سال 2022 شد و بدین ترتیب به عنوان بهترین بازیکن جوان اروپا در سال میلادی اخیر برگزیده شد.

به گزارش فوتبالی، گاوی اولین بازیکنی نیست که جایزه پسر طلایی یا همان گلدن بوی را در بارسلونا به دست می آورد چرا که پیش از او دو بازیکن دیگر هم موفق شده اند جایزه بهترین بازیکن جوان اروپا را در جمع آبی و اناری پوشان به دست بیاورند.

لیونل مسی اولین بازیکن بارسلونا بود که این جایزه را به دست آورد. مسی در سال 2005 موفق شد جایزه پسر طلایی را به دست بیاورد. آن زمان شروع دوران اوج گیری لیونل مسی در بارسلونا بود و بدین ترتیب این جایزه انگیزه ویژه ای در او ایجاد کرد.

دیگر بازیکنی که از بارسلونا جایزه پسر طلایی را به دست آورد، پدری بود که در سال 2021 موفق شد این جایزه را به دست بیاورد. پدری در سال 2021 با بازی های زیادی که در رده های مختلف داشت، نشان داد که یک بازیکن جوانِ قابل اعتماد است.

اکنون هم در سال 2022 گاوی جایزه پسر طلایی را به دست آورده است. این جایزه البته حرف و حدیث هایی هم همراه خود داشت چرا که برخی ها معتقد بودند که کاماوینگا از رئال مادرید به خاطر دستاورد هایی که در رئال مادرید داشت، باید جایزه پسر طلایی سال 2022 را می برد.

1470