جریمه شدن رئیس بارسلونا به خاطر رفتارش در ال‌کلاسیکو

جریمه شدن رئیس بارسلونا به خاطر رفتارش در ال‌کلاسیکو

پایگاه خبری فوتبالی - خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، به دلیل ورود به اتاق داوران دیدار بارسا و رئال مادرید با جریمه نقدی مواجه شد.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا هفته دشواری را پشت سر گذاشته است. بلوگرانا ابتدا در لیگ قهرمانان اروپا در بازی حساس مقابل اینتر نتوانست نتیجه‌ای بهتر از تساوی 3-3 به دست بیاورد و سپس در یکی از مهمترین بازی‌های فصل برای کاتالان‌ها مقابل رقیب تاریخی‌اش رئال مادرید با نتیجه 3-1 شکست خورد.

بلافاصله بعد از پایان ال‌کلاسیکو خبرهایی منتشر شد که نشان می‌‌داد خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، آنقدر از تصمیم‌های داوری مسابقه خشمگین بوده که برای اعتراض به داور و کمک‌هایش به رختکن آنها حمله‌ور شده است. لاپورتا بعد از ورود غیرمجاز به رختکن داوران از داور وسط خواسته به خاطر تصمیم‌هایش در جریان مسابقه توضیح بدهد.

داور ال‌کلاسیکو در گزارش خود به فدراسیون فوتبال اسپانیا این موضوع را تایید کرد. بر اساس اعلام روزنامه موندو دپورتیوو، لالیگا بعد از اطلاع از گزارش داور پرونده‌ای برای لاپورتا تشکیل داد و امروز او را با جریمه نقدی مواجه کرد؛ جریمه‌ای به میزان 602 یورو!

لاپورتا به دلیل نقض بند 133 از قانون انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا محکوم شده و باید این جریمه نقدی را بپردازد. در این قانون مشخص شده که رختکن داوران محوطه‌ای محافظت‌شده است که تنها اعضای تیم داوری می‌توانند به آن وارد شوند. در اسپانیا رئیس باشگاه حتی نمی‌تواند به رختکن تیمش وارد شود و تنها بازیکنان ثبت‌شده تیم، مربیان، پزشکان، فیزیوتراپ‌ها و سرپرست تیم اجازه ورود به رختکن تیم‌ها را دارند.

بعد از ال‌کلاسیکو، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، به رسانه‌ها گفت که اقدام لاپورتا برای ورود به رختکن داورها را محکوم می‌کند و در این باره با او صحبت کرده است. مبلغ جریمه لاپورتا طبق قانون حداکثر جریمه نقدی‌ای است که او به دلیل نقض بند 133 می‌توانست با آن مواجه شود. 

4416