گزارش ویژه/ بررسی ماجرای علی دایی و توقیف پاسپورتش؛ پس داده شد!

گزارش ویژه/ بررسی ماجرای علی دایی و توقیف پاسپورتش؛ پس داده شد!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالیکه هفته گذشته خبر آمده بود پاسپورت علی دایی در حین ورود او به ایران (در بازگشت از ترکیه) ضبط شده بود، دیروز خبر آمد که پاسپورت علی دایی به او بازپس داده شده است.

به گزارش فوتبالی، علی دایی مهاجم اسبق تیم ملی که سالهای سال، آقای گل جهان بود، به ترکیه رفته بود اما وقتی وارد فرودگاه امام(ره) شد، پاسپورت علی دایی از سوی پلیس فرودگاه ضبط شد. 

البته علی دایی، در کل، در روزهای گذشته زیاد در فضای مجازی فعال نبود و کلا یکی دو استوری و پست گذاشته بود اما با توجه به دنبال کننده های بالای صفحه علی دایی، مطمئنا او حتی در ماه یک استوری یا پست هم بگذارد، دیده می شود.

در هر حال دیشب خبر آمد پاسپورت علی دایی، همایون شجریان وسحر دولتشاهی به این سه نفر بازپس داده است. اما نکته قابل توجه در این میان این بود که طی این مدت ( مدت زمانی که پاسپورت علی دایی ضبط شده بود) نه خود علی دایی و نه هیچ‌کدام از نهادهادی مربوطه نسبت به این مساله واکنش نشان ندادند. 

با این اوصاف، اولین واکنش پس از تحویل پاسپورت علی دایی از سوی محمد دایی برادر او که همیشه در تیم‌های لیگ برتری کنار او حضور داشت اتفاق افتاد و محمد دایی در خصوص ضبط پاسپورت علی دایی و اتفاقاتی که چند روز پیش رخ داد، به یکی از سایتها گفته بود: «نمی‌دانم در این مورد چه باید بگویم. علی کل وجود و زندگی‌اش را برای بالا بردن پرچم ایران گذاشت، او عاشق ایران و عاشق این مردم است و همیشه هم حرف حق را می‌زند. برخوردی که با علی شد جای تاسف دارد.»

جدا از اینها یک گفت و گو از علی دایی با خبرگزاری فرانسه منتشر شد. جملات علی دایی در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه که توقیف پاسپورتش را تایید کرده بود به این شرح منتشر شده است:« در رسیدی که به من دادند، آمده بود برای پیگیری پرونده باید به دادستان عمومی و انقلاب تهران مراجعه کنم. اما توقیف گذرنامه مسئله مهمی برای من نبود و نیست و به همین خاطر جایی نرفتم و مسئولان هم پس از دو یا سه روز آن را پس دادند. متاسفانه نفهمیدم چرا پاسپورت من را گرفتند و پس از این ماجرا(که از نظر دایی بی احترامی عنوان شده بود) بازگرداندن گذرنامه از نظر قانونی چه معنایی دارد؟»

سید مجید میراحمدی که معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور است در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر درباره ماجرای ضبط پاسپورت چهره‌های ورزشی و فرهنگی و پس دادن پاسپورت به آنها گفته است:« علی دایی سرمایه این کشور است و وی برای برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی تلاش کرده و بلافاصله گذرنامه به وی تحویل داده شد. گذرنامه آقای همایون شجریان هم گفته شد به وی تحویل داده شود. سیاست وزارت کشور همدلی است و علاقه نداریم هرکسی که دچار خطا شده است مجازات شود اما آن کسی که بنا دارد همچنان با دشمن باشد حسابش را از ملت جدا کرده است. حدود یک ماه دیگر جام جهانی آغاز می‌شود و ما می‌خواهیم تمام ملت با تیم ملی باشند و ما به دنبال این هستیم تا تماشاگران به ورزشگاهها بازگردند اما نگران کشته سازی ها هستیم و ایجاد خطرات عوامل نفوذی هستیم.»

7655