کاکائو: ایران به نظم بالای ژاپن باخت

کاکائو: ایران به نظم بالای ژاپن باخت

پایگاه خبری فوتبالی- مربی مطرح فوتسال جهان معتقد است تیم ملی ایران می‌تواند هدف وحید شمسایی را تحقق بخشد و راهی فینال جام جهانی شود. 

به گزارش فوتبالی، ریکاردو کامارا سوبرال معروف به کاکائو که چهار بار در میان سه مربی برتر سال فوتسال جهان قرار گرفت و از مهمترین چهره‌های فوتسال جهان به شمار می‌رود، در جام ملت‌های آسیا 2022 هدایت تیم میزبان مسابقات یعنی کویت را بر عهده داشت. کویت با کاکائو به توفیق خاصی دست نیافت و با وجود صعود از مرحله گروهی، با شکست 3 بر صفر مقابل ازبکستان نتوانست راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

ژاپن در طول مسابقات پیشرفت کرد
 کاکائو در گفت‌وگو با تسنیم، درباره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ایران مدعی اصلی قهرمانی بود، اما ژاپن در طول مسابقات پیشرفت کرد. ازبکستان هم می‌توانست به فینال صعود کند و اندونزی و عربستان سازماندهی بسیار خوبی داشتند. تایلند اما کیفیت خوبی از خود نشان نداد. این مسابقات برای من ناامیدی بزرگی رقم زد. ما تیم قدرتمندی در اختیار داشتیم که نتوانستیم به‌خوبی با رقبا رقابت کنیم.

کویت احترام جهانیان را برانگیخت
 وی در مورد عملکرد تیم ملی کویت در جام ملت‌های آسیا بیان کرد: مقابل عمان عالی بودیم و دو بازی دشوار دیگر برابر تایلند و عراق داشتیم که از بهترین بازیکنان بهره می‌بردند. در این بازی‌ها در سطح خودمان نبودیم و کار دشواری داشتیم. پس از سه سال که فوتبال کویت تعلیق بود، تصویر فوق‌العاده‌ای از فوتسال این کشور نشان دادیم و به نظرم این تیم، احترام جهانیان را برانگیخت.

دلیل پایان همکاری خودم با کویت را نفهمیدم
 سرمربی پیشین تیم ملی کویت راجع به پایان کار خود در این کشور تصریح کرد: کویت سال گذشته بسیار رشد کرد و برخی از بازیکنان ما مصدوم شدند. ما در چهار تورنمنت شرکت کردیم که به دو قهرمانی و مدال برنز جام فوتسال کشورهای عربی رسیدیم. فدراسیون فوتبال کویت قرارداد ما را فسخ کرد که به نظرم تصمیم اشتباهی بود و هنوز دلیل آن را نفهمیده‌ام. دورانی باورنکردنی در این کشور سپری کردم و کسی نمی‌تواند دستاوردهای ما در کویت را پاک کند.

ایران به نظم بالای ژاپن باخت، اما توان صعود به فینال جام جهانی را دارد
 کاکائو درباره ناکامی شاگردان وحید شمسایی در تکرار قهرمانی آسیا به تسنیم گفت: ایران بهترین تیم آسیا و یکی از بزرگترین‌های دنیاست. آنها عملکرد فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتند، اما در فینال بازی تیمی خیلی خوبی از خود نشان ندادند. ایران در این مسابقه تیم برتر زمین بود و به این خاطر شکست خورد که ژاپن در سراسر بازی بسیار منظم بود. ایران شرایط رسیدن به فینال جام جهانی را دارد و تیمی شایسته احترام است.

بازیکنان ایران زمان مناسبی برای دریبل انتخاب کنند
 وی با بیان اینکه فینال روز خوب ایران نبود، خاطرنشان کرد: بازیکنان این تیم در پاس‌های آخر مشکل داشتند. ایران نسل جدیدی از استعدادهای عالی در اختیار دارد که از لحاظ انفرادی فوق‌العاده هستند، اما برای انتخاب زمان دریبل باید بیشتر تلاش کنند و دریبل را به‌عنوان سلاحی برای ایجاد برتری عددی به کار ببرند.

ایران و ژاپن همیشه قدرتمند هستند
 سرمربی پیشین تیم ملی قزاقستان درباره سطح فوتسال آسیا و اینکه آیا ممکن است قطب جدیدی در فوتسال قاره کهن پدیدار شود یا خیر، عنوان کرد: ایران و ژاپن همیشه قدرتمند هستند و ازبکستان و اندونزی دوره پیشرفت را می‌گذرانند. اندونزی تیمی فوق‌العاده و بسیار سازمان‌یافته بود. به نظرم سایر تیم‌های آسیایی برای رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا باید تلاش بیشتری کنند. برخی کشورها لیگ قدرتمندی ندارند و این مسئله به رشد فوتسال آسیا ضربه می‌زند.

5960