ایران به دنبال هفت تایی کردن ژاپن

ایران به دنبال هفت تایی کردن ژاپن

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتسال ایران در نبرد فینال مقابل سامورایی‌ها به دنبال یک رکود ویژه خواهد بود. 

به گزارش فوتبالی، سرنوشت قهرمانی این دوره از جام ملت‌های فوتسال آسیا امشب مشخص خواهد شد، تورنمنتی که یک فینال کاملا تکراری و قابل پیش‌بینی را داشته است. 

وحید شمسایی در اولین تورنمنت به عنوان سرمربی، تیم ملی را به فینال آسیا رسانده و امروز روبه‌روی ژاپن قرار خواهد گرفت. او به عنوان بازیکن در هشت قهرمانی آسیا سهیم بوده و حالا در جایگاه مربی به جست‌وجوی اولین قهرمانی‌اش خواهد رفت.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند با توجه به اینکه ایران در این جام به شکل واضحی بهتر از ژاپن بوده است، بعید به نظر می‌رسد تیم ملی برای بردن این بازی، با دردسر خاصی روبه‌رو شود. 

دو تیم فوتسال ایران و ژاپن پیش از این هفت بار در فینال آسیا با هم روبه‌رو شده‌اند که 6 بازی با برتری ایران به پایان رسیده است و یک بار هم سامورایی‌ها موفق به شکست ایران شدند.

 اولین تجربه حضور مشترک ایران و ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا، سال 2002 در اندونزی رقم خورد، ایران در این نبرد 6 گل به ژاپن زد و یک برد مقتدرانه را برابر سامورایی‌ها جشن گرفت. 

یک سال بعد دو تیم در تهران دوباره دیدار فینال را روبه‌روی هم برگزار کردند و این بار تیم ملی با نتیجه 6-چهار حریف را شکست داد تا قهرمانی را جشن بگیرد. 

یک سال بعد دو تیم دوباره فینال را برگزار کردند و این بار تیم ملی با نتیجه پنج-سه برنده شد، چهارمین فینال متوالی دو تیم نیز دوره بعدی با برتری دو بر صفر تیم ملی تمام شد. در سال 2007 دو تیم دوباره به مسابقه پایانی جام ملت‌ها رسیدند و این بار تیم ملی با نتیجه چهار-یک ژاپن را شکست داد.

 در سال 2014 ژاپن برای اولین بار توانست در ضربات پنالتی دیدار فینال آسیا را از ایران ببرد. تیم ملی در سال 2018 از حریف انتقام گرفت و باز هم در فینال آسیا برنده شد.

حال بازی امشب تیم ملی فوتسال برابر ژاپن تکرار فینال آخرین دوره جام ملت‌های آسیا در سال 2018 است که با برتری 4 بر صفر ایران به پایان رسید و شاگردان وحید شمسایی تلاش می کنند در هشتمین فینال مقابل ژاپن به هفتمین پیروزی مقابل ژاپنی‌ها رسیده و جام قهرمانی را بلای سر ببرند.

7655