تراکتور - لک؛ قصه‌ای به درازای هزار و یک شب!

تراکتور - لک؛ قصه‌ای به درازای هزار و یک شب!

پایگاه خبری فوتبالی - داستان حامد لک با تراکتوری‌ها یک قصه پرفراز و نشیب و پرماجراست.

به گزارش فوتبالی، تراکتور در چارچوب هفته هشتم لیگ‌ برتر در رفسنجان میهمان مس خواهد بود. بازی با مس علاوه بر حساسیت‌های جدولی باتوجه به حضور بازیکنانی که روزگاری در تیم مقابل بازی کرده‌اند، نیز قابل پرداخت و دیدنی خواهد بود.

مهم‌ترین بازیکن مشترک بین دو تیم حامد لک دروازه‌بان سابق تی‌تی‌هاست که اکنون وظیفه حفاظت از دروازه نارنجی‌پوشان را برعهده دارد. لک حدودا ۹ سال پیش به عنوان سرباز از صبای قم به عضویت سرخ‌پوشان درآمد و دو فصل در این تیم خدمت سربازی خود را گذراند.

فصل اول حضور این دروازه‌بان پرماجرا در تراکتور بسیار خوب پیش رفت. حامد با عملکردی درخشان در اولین قهرمانی تراکتور در جام حذفی که اولین جام رسمی آن‌ها در فوتبال ایران نیز محسوب می‌شد نقش به سزایی داشت و آمار استثنایی کلین‌شیت در تمامی بازی‌ها تا فتح جام را از خود برجای گذاشت تا نامش به عنوان یکی از ارکان اصلی این تیم در برپایی جشن قهرمانی تاریخی در کرمان ثبت شده و رکوردی ماندنی برای خود رقم بزند.

اما سال دوم خدمت لک در تبریز ۱۸۰ درجه متفاوت از فصل اول دوران حضور وی بود. فصلی که تراکتور در بازی معروف با نفت جام از دستانش لرزید و دروازه‌بان جوان آن روزهای قرمزپوشان که در دقایق ۷۶ و ۸۰ دو بار دروازه خود را باز شده دید، باتوجه به اشتباهاتی که علی‌الخصوص در گل سوم داشت، یکی از مقصران اصلی فنی این تیم توسط تی‌تی‌های خشمگین و ناراحت شناخته شد.

اشتباهات لک در بازی با نفت به کنار، حامد در طول همان فصل نیز روزهای سینوسی زیادی را تجربه کرده بود تا جایی که رسول خطیبی سرمربی وقت تراکتور در نیم فصل وی را در اختیار باشگاه قرار داده و با جذب عیسی اندوی دروازه‌بان سنگالی حتی نفر جایگزین نیز برای لک تراشید. اما اندوی برخلاف دوران حضورش در ذوب‌آهن آن‌قدر عملکرد فاجعه‌باری داشت که خطیبی به دنبال بازگرداندن بازیکنی باشد که باتوجه به سرباز بودنش صحبت از حضورش در پادگان نیز شنیده می‌شد.

در پایان آن فصل راه لک و تراکتور برای همیشه از هم جدا شد ولی حواشی بین طرفداران تیم سابق این بازیکن با وی حداقل تا به امروز تمامی نداشته است. با وجود اینکه حامد لک بعد از تراکتور یک فصل را نیز در تبریز و ماشین‌سازی سپری کرد اما رابطه‌اش با پرشورها به هیچ وجه بهبود نیافت. لک با تیم‌های مختلفی مقابل تراکتور قرار گرفته و هر دو طرف گاها شیطنت‌های حساسیت‌زایی از خود بروز داده‌اند ولی در آخرین رویارویی، دروازه‌بان سابق پرسپولیس در بازی معروف و ناتمام دو تیم در واکنش به هیاهوی سکوها در ابتدای حضور وی در میدان، واکنش ملایمی داشت و صرفا برای تی‌تی‌ها دست زد.

حالا این بار لک باید با پیراهن تیمی جدید مقابل تراکتور قرار گیرد و باید ببینیم بعد اتمام مسابقه، این قصه پرماجرا به کجا خواهد انجامید.

1997