مربی سرشناس آرژانتینی هدایت سویا را به عهده گرفت

مربی سرشناس آرژانتینی هدایت سویا را به عهده گرفت

پایگاه خبری فوتبالی - سویا و خورخه سمپائولی به توافق رسیدند تا مربی آرژانتینی هدایت تیم آندلوسی را به عهده بگیرد و دومین دوره حضورش در این تیم را در فصل 17-2016 داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، مربی آرژانتینی تا 30 ژوئن 2024 با سویا قرارداد بست و امروز اولین جلسه تمرینی خود را برگزار خواهد کرد. خورخه دسیو، دیوگو مشینه و پابلو فرناندز کادر فنی او را تکمیل خواهند کرد.

سمپائولی فوتبالش را به عنوان بازیکن در رده های پایه نیولز اولدبویز آغاز کرد هر چند که مصدومیتی شدید باعث شد تا در سن 19 سالگی فوتبال را کنار بگذارد. سمپائولی بعد از آن به سراغ مربیگری رفت و در رده های پایه آرژانتین فعالیت کرد تا این که در سال 2002 هدایت تیم خوان آریچ در لیگ پرو را به عهده گرفت. وی بعد از آن به تیم یونیورسیداد شیلی رفت و در این تیم دو بار قهرمان لیگ شد و فاتح جام باشگاه های آمریکای جنوبی شد و بین دسامبر 2012 تا دسامبر 2016 هدایت تیم ملی شیلی را به عهده داشت.سمپائولی با شیلی سهمیه جام جهانی را گرفت و با این تیم به یک هشتم نهایی رسید. وی در سال 2015 با شیلی فاتح کوپا آمه ریکا شد و عنوان توپ طلای مربیان را هم از فیفا دریافت کرد.

این مربی در فصل 17-2016 هدایت سویا را به عهده داشت که تیمش با 72 امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت و در چمپیونزلیگ نیز در یک هشتم نهایی توسط سویا حذف شد. چالش بعدی وی هدایت تیم ملی آرژانتین بود که پانزده بازی در این تیم داشت اما پس از جام جهانی برکنار شد. سمپائولی بعد از آن در باشگاه هایی نظیر سانتوس و اتلتیکو مینیرو فعالیت کرد. سمپائولی در دو سال اخیر در مارسی حضور داشت که فصل گذشته به  نیمه نهایی لیگ کنفرانس رسید.

4125