از پنالتی پرماجرا تا بوسه جنجالی؛ چهره‌های ویژه یک طلسم شکنی در آزادی!

از پنالتی پرماجرا تا بوسه جنجالی؛ چهره‌های ویژه یک طلسم شکنی در آزادی!

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتور در حالی توانست پرسپولیس را در یک مسابقه حساس شکست دهد که نقش برخی نفرات در نتیجه حاصله پررنگ بود.

به گزارش فوتبالی، تراکتور پس از قریب به سه هزار روز توانست پرسپولیس را در استادیوم آزادی از پیش رو بردارد. طلسمی بسیار طولانی که حتی فکر کردن به آن هم اعصاب همه تی‌تی‌ها را خرد می کرد! پیروزی بزرگی که در نهایت حاصل شد تا تراکتور علاوه بر فائق آمدن بر رقیب دیرینه، خود را دوباره به عنوان یک مدعی مطرح کند. اما در شکستن این گره کور و طلسم طولانی مدت نفراتی بودند که تاثیر به مراتب بیشتری داشتند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

1- قربان بردیف

سرمربی ترکمنی‌الاصل تراکتوری‌ها بی‌شک چهره اول این بازی است. پیرمردی که توانسته تیمش را در مسیر برد قرار دهد و سومین برد پیاپی خود را در تهران جشن بگیرد. او به عنوان یک سرمربی خارجی همه آمار منفی برجای مانده از بازی در آزادی را برای پرشورها از بین برد تا اکنون یک سرمربی محبوب برای ‌تی‌تی‌های سخت پسند باشد.

2- محمد عباس‌زاده

مهاجم مازندرانی تراکتوری‌ها که گل‌های زیادی برای تیمش به ثمر رسانده، یک گل به پرسپولیس به تیفوسی‌های تراکتوری بدهکار بود. عباس‌زاده بهترین زمان ممکن برای رسیدن به جایگاه سومین گلزن تاریخ لیگ‌برتری تراکتور را انتخاب کرد و با گلی سه امتیازی که منجر به برد بعد از هشت سال در تهران گردید، بوسه‌ای نیز بر لوگوی تراکتور زد؛ کاری که اوایل حضورش در جمع تبریزی‌ها هواداران پرسپولیس بدان خرده گرفتند ولی مهاجم قائمشهری ترجیح داد در آزادی خالی از تماشاگر نیز حرکت خود را تکرار کند.

3- محمدرضا اخباری

هرچه قدر گل عباس‌زاده برای کسب پیروزی مهم هفته برای تراکتور اهمیت داشت، به همان اندازه نجات دروازه توسط قارتال تراکتوری‌ها نیز پراهمیت و تاثیرگذار بود. اخباری که از پنالتی اعلام شده بسیار عصبانی به نظر می‌رسید، خیلی خوب خود را کنترل کرده و موفق به مهار پنالتی دقیقه آخری علیه تیمش شد. 

اتفاقی که مقابل دیدگان دستیاران کارلوس کی‌روش رخ داد تا سرگیجه های شیرین سرمربی پرتغالی تیم‌ملی برای پست های مختلف دوباره شکل بگیرد.

4- مهدی ترابی

قطعا از ویژه ترین چهره های باخت پرسپولیس پس از مدت‌ها در استادیوم خانگی، مهدی ترابی بود. ترابی برخلاف بازی با نفت مسجدسلیمان این بار پنالتی را به ستاره هلندی تیمش واگذار نکرد تا شیرینی گل ارزشمند تساوی در دقایق آخر را خودش تجربه کند.

 اتفاقی که در نهایت برای این بازیکن نیفتاد تا رکوردهای پرسپولیس در نباختن در تهران از دست برود.

5- ریکاردو آلوز

هافبک پرتغالی تراکتور که برای اولین بار در استادیوم آزادی پا به میدان گذاشته بود بازهم برای تیمش گل کاشت. ریکی در یک ضدحمله با تیزهوشی خود سریع عباس‌زاده را در موقعیت گل قرار داد تا این مهاجم فرصت طلب و زهردار کار را تمام کند. آلوز که موفق شد پنجمین پاس گل فصل خود را ثبت کرده و در صدر لیست بهترین پاسورهای لیگ برتری قرار بگیرد، نشان داده تقریبا در همه بازی ها یک کیفیت سطح بالایی از خود ارائه می‌کند تا تی‌تی ها بیش از پیش شیفته پرتغالی جدید تیمشان شوند.

1997