کشور جنگ زده میزبان جام جهانی 2030؟

کشور جنگ زده میزبان جام جهانی 2030؟

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیز روبیالس و فرناندو گومز روسای فدراسیون های فوتبال اسپانیا و پرتغال کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را روز چهارشنبه در مقر یوفا در شهر نیون سوئیس برگزار خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، این کنفرانس برای معرفی برنامه نامزدی مشترک دو کشور برای جام جهانی 2030 برگزار خواهد شد. از سویی تایمز گزارش داده است که کشور جنگ زده اوکراین هم قرار است که به عنوان سومین میزبان معرفی شود و به صورت افتخاری یکی از گروه های مرحله گروهی را میزبانی کند. در حقیقت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز به این پیشنهاد پاسخ مثبت داده است.

الکساندر چفرین رئیس یوفا از پروژه اسپانیا و پرتغال حمایت کرده است و اعتقاد دارد که وقتش رسیده تا فوتبال اروپا میزبانی جام جهانی را به عهده بگیرد. اسپانیا 15 استادیوم را در سیزده شهر مختلف معرفی کرده است. دو شهر مادرید و بارسلونا هر کدام دو استادیوم را برای میزبانی معرفی کرده اند: برنابئو و متروپولیتانو در شهر مادرید  و نیوکمپ و کورنیا در شهر بارسلونا. از سویی استادیوم هایی نظیر سن مامس در بیلبائو،رئاله آرنا در سن سباستین، لاکارتوخا در سویا، مستایای جدید در والنسیا نیز معرفی شده اند. مورسیا، ساراگوسا، ویگو، گیخون، مالاگا و لاس پالماس دیگر گزینه های میزبانی هستند. میزبان جام جهانی سال آینده مشخص می شود.

4125