جزییات تراژدی در اندونزی؛ حداقل 174 هوادار کشته شدند

جزییات تراژدی در اندونزی؛ حداقل 174 هوادار کشته شدند

پایگاه خبری فوتبالی - حداقل 174 نفر شامل 17 کودک در منطقه مالانگ در اندونزی در پی ازدحام جمعیت در ورزشگاه کانجورهوران بعد از بازی فوتبال میان آرما اف سی و پرسبایا سورابایا جان باختند.

به گزارش فوتبالی، هجوم برخی هواداران به درون زمین باعث شد تا ماموران امنیتی تصمیم بگیرند که گاز اشک آور به سمت هواداران پرتاب کنند و بعد از آن ازدحام جمعیت شدیدی شکل گرفت که باعث مرگ بسیاری از هواداران شد.

نیکو آفینتا رئیس کل پلیس منطقه جاوا اورینتال گزارش داده است که پس از شکست آرما مقابل حریفش برخی هواداران به نشانه اعتراض وارد زمین می شوند. در حقیقت هواداران تیم بازنده با خشم وارد زمین می شوند تا به بازیکنان و کادر فنی تیمشان به خاطر شکست اعتراض کنند. بعد از آن ماموران امنیتی سعی می کنند که جلوی درگیری را بگیرندو به همین خاطر گاز اشک آور پرتاب می کنند. تا کنون تعداد مجروحان حدود 200 نفر گزارش شده است.اکثر کودکان و نوجوانان کشته شده بین 12 تا 17 سال سن دارند.

فدراسیون فوتبال اندونزی از رفتارهای انجام شده ابراز دلخوری کرده است و اعلام کرده است که تیم تحقیقاتی به شهر مالانگ رفته است تا بررسی ها را صورت بدهد. از طرفی آنها در بیانیه خود اعلام کرده اند که این حادثه دردناک باعث لکه دار شدن چهره فوتبال در اندونزی شده است و به همین خاطر مسابقات لیگ در این هفته به حالت تعلیق در آمده است. از سویی باشگاه آرما نیز از میزبانی تا پایان فصل منع شده است.

4125