دستیار کی‌روش: ایران تیمی شگفت انگیز است/ مطمئن به صعود تاریخی در جام جهانی هستیم

دستیار کی‌روش: ایران تیمی شگفت انگیز است/ مطمئن به صعود تاریخی در جام جهانی هستیم

پایگاه خبری فوتبالی _ دستیار کی روش اطمینان داد به مرحله بعد جام جهانی صعود خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی وبه نقل از فارس ،به نقل از سایت «timeslive»، راجر دی سا که به عنوان مربی تیم ملی ایران در کنار کارلوس کی روش حضور دارد، پس از آنکه هفته گذشته اروگوئه را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و در آخرین رده بندی فیفا به رتبه بیستم صعود کرد، خوشحال است.

این نتیجه به دی سا و کارلوس کی روش اطمینان داد، می توانند برای اولین بار در مسابقات جام جهانی قطر به مرحله حذفی صعود کنند. بازی افتتاحیه ایران در گروه B جام جهانی مقابل انگلیس در ورزشگاه الریان است.

اروگوئه که در رده سیزدهم قرار دارد، بالاترین تیمی است که ایران شکست داده است. برد روز جمعه آنها به عنوان بخشی از اردوی آماده سازی ایران قبل از جام جهانی باعث شد تا ایران امتیاز قابل توجهی در رده بندی فیفا کسب کند.

دروازه بان سابق بافانا بافانا و مربی اورلاندو پیراتز این ماه به تهران رفت تا به کی روش که روزها قبل منصوب شده بود، بپیوندد تا ایران را برای جام جهانی آماده کند.

این دو مربی دوره ای چشمگیر با مصر داشتند که به فینال جام ملت های آفریقا 2022 در کامرون در ماه فوریه رسیدند اما در ضربات پنالتی مقابل سنگال شکست خوردند.

دستیار کی روش درباره مربیگری در ایران، گفت: آرزو می کنیم که بتوانیم مدتی با تیم وقت داشته باشیم. برد اروگوئه ما را هیجان زده تر کرد و اعتماد به نفس مان بالا رفت.

وی افزود: ما بازیکنان مختلفی را امتحان می کنیم تا آنها را بشناسیم. زمان بسیار کمی وجود دارد. ما پنج روز با بازیکنان وقت داشتیم. بازیکنان تا آن زمان با باشگاه خود هستند و ما نمی توانیم کار زیادی انجام دهیم، دست مان بسته است.

دی سا قول صعود به مرحله بعد را داد و گفت: اما ما در مورد رسیدن به مرحله حذفی مطمئن هستیم. این اتفاقی تاریخی خواهد بود، این برای اولین بار است که ایران به آن دست می یابد. در دو جام جهانی گذشته خیلی به صعود نزدیک شدند. ما فقط می توانیم دوباره تلاش کنیم.

دستیار کی روش در پایان گفت: اما روحیه جنگندگی شگفت انگیزی و  نگرش های خوبی در این تیم وجود دارد و امیدوار به درخشش در جام جهانی هستیم.

۱۳۹۷