سیدصالحی: به بردیف هم مثل تونی وقت دهید

سیدصالحی: به بردیف هم مثل تونی وقت دهید

پایگاه خبری فوتبالی - سیدمهدی سیدصالحی می‌گوید بزرگترین اشتباه دوران فوتبالش جدایی از تراکتور بوده است.

به گزارش فوتبالی، مهاجم اسبق تیمهای تراکتور و پرسپولیس سابقه گلزنی با پیراهن هر دو تیم را به دیگری دارد. او درباره این موضوع می‌گوید: یادم می‌آید سالی که در تراکتور بودم، استارت بازی‌های خوبمان از بازی با پرسپولیس در دور رفت که خودم گل زدم شروع شد و احساس خیلی خوبی داشت. طرفداران از بازیکنان توقع دارند باانگیزه بازی کنند و بهترین عملکرد خود را نشان دهند. حساسیت‌ها همیشه وجود داشته ولی فکر می‌کنم باتوجه به اتفاقات فصل قبل، الان دوچندان باشد.

سیدصالحی نبودِ بازیکنان باتجربه را دلیل حواشی شکل گرفته اخیر در دیدار دو تیم می‌داند: قبلا بازیکنان باتجربه‌ای داشتیم که مدیریت می‌کردند و اجازه نمی‌دادند بازی تحت تاثیر حواشی قرار بگیرد. تجارب بازیکنانی که در هر دو تیم بودند باعث می‌شد حرمت و احترام از بین نرود. بازیکنان طوری باهم برخورد می‌کردند که حساسیت در سکوها ایجاد نشود و دوست و رفیق بودند و درنتیجه هواداران تیم‌های خودشان را تشویق می‌کردند.

مهاجم اسبق پرسپولیس راجع به عملکرد یورگن لوکادیا گفت: اول فصل که بازی‌ها شروع شد پرسپولیس در نوک حمله خلا داشت و با اینکه این تیم از هافبک‌های خلاق و طراح بسیار خوبی بهره می‌برد ولی با این حال کسی آن جلو نبود که توپ‌ها را به گل تبدیل کند. لوکادیا هم ابتدای حضورش باتوجه به دور بودن از شرایط بازی آنچنان آماده نبود ولی در این چند بازی نشان داد که مهاجم توانمندی است. خیلی خوب بوده و از توپ‌هایی که شاید 20 یا 30 درصد موقعیت برایشان متصور می‌شد، گل ساخت. گل دومی‌ که به نفت مسجدسلیمان زد به نظر من یک گل با کلاس بالای فوتبالی بود که پشت به دروازه و در صدم ثانیه این کار را انجام داد که نشان دهنده تجربه بالای لوکادیاست. 

مهاجم اسبق تی‌تی ها در رابطه با شرایط تراکتور با قربان بردیف نیز عنوان داشت: آقای بردیف نظم و انضباط خوبی را در تراکتور به وجود آورده است. یک سری از مربیان خارجی قانونی دارند که بازیکن فدای تیم می‌شود، نه تیم فدای بازیکن و ایشان هم همینطور است و حتی ابتدای کار بازیکنان نا آماده را کنار گذاشتند. مشکل تراکتور در این سال‌ها عدم ثبات مدیریتی بوده که منجر به تغییر مکرر کادرفنی هم شده است. فوتبالی که الان از تراکتور می‌بینیم شاید آنچنان تماشاگرپسند نباشد همانطور که مقابل آلومینیوم این واکنش های خوب اخباری بود که تیمش را نجات داد و تیم اراکی خیلی بهتر از تراکتور بازی کرد. با این حال بردیف تازه آمده و رفته رفته به شناخت از تیمش و فوتبال ایران می‌رسد و به نظرم باید به ایشان زمان داد و دیگر این قدر تغییرات بس است!

وی ادامه داد: خود ما زمان آقای تونی اولیویرا در سال 1391 ابتدای کار نتایج خوبی نگرفتیم و نزدیک به نیم فصل نتایج خوب آغاز شد و پس از اینکه تونی شناخت حاصل کرد و تیم یکدست شد با یک امتیاز اختلاف نایب قهرمان لیگ شدیم. امیدوارم این وقت را به آقای بردیف نیز بدهند تا تفکرات خود را به تیم القا کند و تراکتور به روزهای خوبش برگردد.

سیدصالحی درمورد بازی پیش روی پرسپولیس - تراکتور نیز افزود: شرایط پرسپولیس خیلی بهتر شده و در همه خطوط به یک تعادلی رسیده است. دوندگی و جنگندگی تراکتور می‌تواند به نفع این تیم باشد که اجازه ندهد خط هافبک پرسپولیس کارایی همیشگی را داشته باشد. بیرون مستطیل سبز به نظر من خط هافبک پرسپولیس به خط هافبک تراکتور می‌چربد ولی زیبایی فوتبال به این است که داخل زمین رقم می‌خورد. هر دو تیم قابل احترام هستند و هر تیمی بتواند از کوچکترین موقعیت‌ها و اشتباهات حریف استفاده کند، برنده مسابقه خواهد بود.

سیدصالحی در پایان صحبتهایش، بزرگترین اشتباه دوران فوتبالی خود را جدا شدن از تراکتور عنوان کرد: من در چهار تیم بزرگ ایران بازی کرده‌ام اما تنها تیمی که خودم رفتم و اشتباه کردم از این تیم جدا شدم تراکتور بود و همه جا هم این را گفته‌ام. از سپاهان، استقلال و پرسپولیس برخلاف میل خودم جدا شدم ولی در تراکتور مشتاقانه می‌خواستند که من بمانم و احترام زیادی گذاشتند و اشتباه بزرگ من رفتن از این تیم بود. عزت و احترام زیادی از سمت هواداران خونگرم تراکتور دیدم و امیدوارم همیشه موفق باشند.

1997