احضار بازیکن سابق تیم ملی روسیه به ارتش پوتین

احضار بازیکن سابق تیم ملی روسیه به ارتش پوتین

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از تمهیدات دولت پوتین برای ادامه جنگ با اوکراین مربوط به احضار اجباری شهروندان برای خدمت به ارتش است.

به گزارش فوتبالی، تصمیم دولت روسیه در روزهای اخیر با اعتراض هایی مواجه شده است چرا که برخی از شهروندان در تلاش هستند تا با متواری شدن، از حضور در ارتش سر باز بزنند. یکی از افرادی که برای خدمت اجباری توسط ارتش روسیه احضار شده، دینیار بیلیالتدینوف بازیکن اسبق تیم ملی روسیه است. در حقیقت دینیار در حال حاضر 37 ساله است اما به گفته پدرش توسط ارتش احضار شده است.رینات پدر این بازیکن گفت:" دینیار احضاریه را دریافت کرده است. سخت است که بتوان احساسات را توضیح داد. در حقیقت دینیار خدمت سربازی را در زمان خدمت به تیم ملی کشورش پشت سر گذاشته است. در آن زمان 19 ساله بود و به عنوان یک ورزشکار خدمت سربازی خود را پشت سر گذاشت. بر اساس قانون، فقط می توان افرادی که زیر 35 سال هستند را احضار کرد اما دینیار 37 ساله است و به همین خاطر این تصمیم عجیبی است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این احضاریه به درستی فرستاده شده است یا نه. هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. اگر رئیس جمهور قصد اقدامی را دارد، باید همه چیز قانونی باشد."

هر چند که دینیار از فوتبال حرفه ای بازنشسته شده اما در حال حاضر در لیگ محلی بازی می کند. دینیار 46 بازی ملی در روسیه داشته است و در یورو 2008 عملکرد مهمی داشت و توانست تیم ملی کشورش را به نیمه نهایی برساند که در آن جا مقابل اسپانیا شکست خوردند. این هافبک تجربه حضور در لوکوموتیو مسکو، اورتون، اسپارتاک، آنژی و روبین کازان را هم در کارنامه اش دارد.

4125