دربی گیلان با نبرد دو استقلالی

دربی گیلان با نبرد دو استقلالی

پایگاه خبری فوتبالی- فردا رقابت‌های هفته ششم لیگ یک فوتبال برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، تیم صدرنشین لیگ در شیراز به مصاف فجرشهیدسپاسی می‌رود و دربی گیلان را هم با حضور دو مربی استقلالی شاهد خواهیم بود. شمس آذر قزوین تیم صدرنشین و بدون شکست مسابقات هفته گذشته دچار حاشیه‌ خود ساخته شد. سعید دقیقی سرمربی موفق این تیم در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام استعفا کرد البته مدتی بعد مدیرعامل باشگاه با این استعفا مخالفت کرد. شمس آذر این هفته میهمان تیم فجرشهید سپاسی شیراز است. تیم مهدی رجب‌زاده با دو برد متوالی خود را تا رده سوم جدول بالا کشیده و می‌خواهد با متوقف کردن صدرنشین به روند موفقیت آمیز خود ادامه بدهد اما امتیاز گرفتن از شمس آذر قزوین کار دشواری است. این مسابقه نخستین دیدار دو تیم درتاریخ دو باشگاه است.   

استقلال ملاثانی تیم دوم جدول لیگ هم میزبان تیم آرمان گهر تیم پنجم جدول است. استقلال ملاثانی طبق گفته سرمربی‌اش مشکلات مالی زیادی دارد و اگر این مشکلات حل شود می‌تواند به بالانشینی در جدول لیگ ادامه بدهد استقلال ملاثانی در مجموع فصل گذشته و این فصل 25 هفته بدون شکست را پشت سر گذاشته و صاحب یک رکورد بی‌نظیر در فوتبال شده. آرمان گهر بومی‌ترین تیم استان کرمان است و برخلاف سایر تیم‌های لیگ برتری استان هزینه زیادی برای این تیم نمی‌شود. با این حال آرمان گهر هم همواره یکی از مدعیان سنتی صعود به لیگ برتر است. البته این تیم هفته گذشته باخت دور از انتظار و خانگی را مقابل خوشه طلایی ساوه متحمل شد. استقلال ملاثانی در صورت برد در این بازی خانگی شانس صدرنشینی را دارد.

خیبر خرم اباد تیم رده پنجم جدول لیگ میزبان تیم استقلال خوزستان است. این دو تیم هم مثل 4 تیم بالای جدول بدون باخت هستند و تقابل دو مربی با سابقه فوتبال کشور یعنی فراز کمالوند با سیروس پورموسوی می‌تواند دیدنی ترین بازی هفته را در خرم آباد رقم بزند.  پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان هم مثل فراز کمالوند سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را هم دارد. هر تیم در این بازی برنده شود اولین شکست را به حریف با سابقه‌اش تحمیل کرده است.

خوشه طلایی ساوه آسان‌ترین بازی هفته را دارد این تیم میزبان تیم امید وحدت خراسان یا همان شهرخودروست. تیمی که در رده آخر جدول لیگ است و نه امتیازی کسب کرده نه حتی یک گل زده است. تیمی که با 28 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را هم دارد و بعید است بتواند مقابل خوشه طلایی تازه اوج گرفته حرفی برای گفتن داشته باشد. امید وحدت را می‌توان ضعیف‌ترین تیم تاریخ لیگ یک دانست تیمی که شاید در هفته ششم بتوان آن را از نامزدهای اصلی سقوط به لیگ دسته دوم نامید. تیمی وارث مشکلات  گذشته شهرخودرو مشهد! 

دربی گیلان یکی دیگر از حساس‌ترین مسابقات این هفته است. جایی که شهرداری آستارا به مصاف چوکای تالش خواهد رفت. پیروز قربانی سرمربی شهرداری استارا تا لحظه نوشتن این گزارش با رای کمیته انضباطی حق ورود به ورزشگاه را هم به دلیل تحریک تماشاگران حریف( خلیج فارس ماهشهر) ندارد! در سوی دیگر میدان هم چوکای تالش است که حسن اشجاری بعد از یک رفت و آمد و دوباره هدایت فنی این تیم را برعهده گرفته است. دو بازیکن اسبق استقلال حالا در قامت مربیگری با هم رقابت می‌کنند البته اگر قربانی مجوز حضور در ورزشگاه را در روز بازی بگیرد! شهرداری آستارا 5 امتیازی سیزدهم است و چوکا 4 امتیازی در رده پانزدهم قرار گرفته است. 

  

برنامه مسابقات هفته ششم لیگ یک:

چهارشنبه ۶ مهر

مس شهربابک- سایپا تهران- ساعت ۱۷- ورزشگاه زینلی سرچشمه

رایکا(دریاکاسپین) بابل– چادرملو اردکان- ساعت ۱۷- ورزشگاه ۷ تیر بابل

خوشه طلایی ساوه - شهرخودرو مشهد- ساعت ۱۷:۱۵- ورزشگاه یادگارامام قم

فجر سپاسی شیراز - شمس آذر قزوین- ساعت ۱۷:۱۵- ورزشگاه حافظیه شیراز

شهرداری آستارا - چوکا تالش - ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه وحدت آستارا

شهرداری همدان – خلیج فارس ماهشهر- ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه حاجی بابایی همدان

خیبر خرم آباد - استقلال خوزستان- ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه تختی خرم آباد

پارس جنوبی جم - ون پارس اصفهان ششم- ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه تختی جم

استقلال ملاثانی - آرمان گهر سیرجان- ساعت ۱۸- ورزشگاه اختصاصی فولاد اهواز

5960