طلسم ۲۹۴۲ روزه آزادی!/تراکتور روی برد مقابل پرسپولیس را می بیند؟

طلسم ۲۹۴۲ روزه آزادی!/تراکتور روی برد مقابل پرسپولیس را می بیند؟

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتور آخرین بار در لیگ چهاردهم و با هدایت رسول خطیبی توانست پرسپولیس را در تهران شکست دهد؛ بردی که از آن هشت سال و اندی می گذرد.

به گزارش فوتبالی، پس از پایان فیفادی، علاقه مندان به رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان شاهد یک بازی بسیار داغ و حساس خواهند بود. پرسپولیس - تراکتور همواره از بازی های فوق حساس، پر از کری و البته بسیار جنجالی لیگ برتر بوده که ناتمام ماندن آخرین دیدار دو تیم در فصل گذشته به دلیل ایجاد جنجال و تنش خود به خوبی گواه این موضوع است.

علاوه بر مسائل فنی، این مسابقه خاص همیشه برای طرفداران دو تیم بسیار حائز اهمیت بوده؛ علی الخصوص پس از صعود دوباره تراکتور به رقابت های لیگ برتر که تی‌تی ها همواره رقابت و کری خاصی با سرخابی ها داشته اند. اما نتایج چند سال اخیر دو تیم و عدم توفیق پرشورها به نوعی باعث شده تا هواداران قرمزهای پایتخت دست بالاتر را این روزها در کل‌کل های هواداری داشته باشند.

پرسپولیس از چارچوب هفته هفتم مسابقات لیگ برتر دهم مهرماه ۱۴۰۱ میزبان شاگردان بردیف خواهد بود و این درحالی است که آخرین برد تیم‌ محبوب شمالغرب کشور در تهران در لیگ چهاردهم و در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ به دست آمده است. مسابقه ای که تیم تحت هدایت رسول خطیبی توانست با گل های لوسیانو ادینیو، سامان نریمان جهان و گل به خودی سوشا مکانی در مقابل تک گل محسن بنگر برای پرسپولیس از سد قرمزهای پایتخت بگذرد و به نوعی موجبات اخراج علی دایی را مهیا سازد.

اما از آن روز به بعد و تا بدین لحظه تراکتور هیچ گاه موفق به شکست حریف قدر خود در آزادی نشده و مدت زمان عدم توفیق تراکتور در پایتخت مقابل پرسپولیس چیزی حدود ۸ سال و ۲۲ روز است و اگر یک حساب سرانگشتی داشته باشیم به عدد عجیب و غریب ۲۹۴۲ روز می رسیم! مدت زمانی بسیار طولانی که به نوعی تبدیل به یک طلسم سیاه در قرمزترین بازی لیگ برتر به ضرر تیم‌ قرمز تبریزی شده است.

تی‌تی ها که روزگاری تیمشان رکورد پنج برد پشت سر هم و متوالی از ۱۸ آذر ۱۳۸۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ را مقابل پرسپولیس تجربه کرده بود، باید امیدوار باشند این بار سرمربی مشهور روسی با استفاده از تجربه و شگرد خاص خود برد در تهران را پس از انتظاری طولانی مدت به دست بیاورد و بی شک قربان بردیف بهتر از هر کسی می داند این برد برای آینده تیمش و همچنین حمایت های هواداری در تبریز تا چه حد می تواند تاثیرگذار باشد.

1997