ایران یک- اروگوئه صفر/ طارمی تعویض طلایی کی‌روش، اروگوئه آنقدر نزد تا خورد

ایران یک- اروگوئه صفر/ طارمی تعویض طلایی کی‌روش، اروگوئه آنقدر نزد تا خورد

پایگاه خبری فوتبالی-  اولین نبرد دوستانه تیم ملی ایران با سرمربی جدید، با برتری شاگردان کارلوس کی‌روش همراه شد.

به گزارش فوتبالی، تیم‌های ملی فوتبال ایران و اروگوئه از ساعت 19:30 امشب در دیداری دوستانه به میزبانی ورزشگاه NV آره نا سنت پولتن به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش مقابل تیم سیزدهم رنکینگ فیفا تمام شد.

تیم ملی در شرایطی در اولین بازی تحت هدایت مرد پرتغالی توانست اروگوئه قدرتمند را شکست بدهد که لاسلسته در هفت بازی قبلی خود با دیه گو آلونسو، شش برد و یک تساوی کسب کرده و فقط یک گل خورده بودند. 

تیم ملی ایران که پیش از این در تنها بازی دوستانه خود مقابل اروگوئه در ضربات پنالتی بازنده شده بود در این مسابقه اولین برد خود را کسب کرد.

کمک‌ها: آندریاس استودینگر و مارکوس گوتشی(هر دو از اتریش)

کارت زرد: رودریگو بنتانکور از اروگوئه

کارت قرمز: -

گل: مهدی طارمی(79) برای ایران

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند(63- امیر عابدزاده) صادق محرمی، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، ابولفضل جلالی(69- احمد نوراللهی) سامان قدوس(84- وحید امیری) سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش(69- علی قلی‌زاده) مهدی ترابی(69- مهدی طارمی) و سردار آزمون(69- کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب تیم ملی اروگوئه:

سرخیو روچت، ماتیاس اولویرا(85- ماتیاس وینا) سباستین کاسرس، رونالد آرائوخو(4- آگوستین راخل) دامیان سوارز(72- گیلرمو وارلا) ماتیاس وسینو(72- جورجین ده آراسکائتا) رودریگو بنتانکور،(85- لوکاس توریرا) فده والورده، داروین نونیز، فاکوندو پلیستری(46- نیکولاس ده‌لا کروز) لوئیز سوارز

سرمربی: دیه گو آلونسو


شرح بازی

دقیقه 1: شوت مهدی ترابی را دروازه‌بان اروگوئه در اختیار گرفت.

دقیقه 3: رونالد آرائوخو، مدافع تیم ملی اروگوئه و باشگاه بارسلونا مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت.

دقیقه ۱۵ : شوت داروین نونیز از پشت محوطه جریمه با واکنش زیبای علیرضا بیرانوند به کرنر رفت.

دقیقه 18: ارسال ضربه ایستگاهی احسان حاج صفی از سمت راست زمین اروگوئه بدون تاثیرگذاری بازیکنان دو تیم از کنار دروازه روچت بیرون رفت.

دقیقه ۲۱: سامان قدوس مدافع اروگوئه را با یک دریبل از پیش رو برداشت اما سانتر او به محوطه جریمه توسط مدافع حریف برگشت داده شد.

دقیقه ۳۷: ضربه چیپ لوئیز سوارز از پشت محوطه جریمه، از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 40: کنعانی‌زادگان پس از برخوردی که با بنتانکور داشت، دچار مصدومیت شد و حدود یک دقیقه روی زمین افتاد که در نهایت به بازی ادامه داد.

دقیقه 43: ماتیاس وسینو با ارسالی بلند توپ را درون محوطه جریمه ایران به داروین نونیز رساند و او با هم با ضربه سر سوارز را در موقعیت گلزنی قرار داد اما این بار ضربه پای چپ وی با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 45: لو رفتن توپ قدوس سبب پیشروی ماتیاس اولیورا به سمت دروازه ایران شد اما ضربه کم جان او در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۴۷:  ضربه کاشته محکم والورده را شجاع خلیل زاده با سر دفع کرد و پس از این موقعیت دچار مصدومیت شد.

دقیقه ۴۹- شوت محکم والورده از پشت محوطه جریمه را بیرانوند به زیبایی دفع کرد.

دقیقه ۵۴- ضربه محکم نونز از پشت محوطه جریمه را بیرانوند در اختیار گرفت.

دقیقه 61: ضربه لوییس سوارز با اختلاف کم از کنار دروازه تیم ملی به بیرون رفت

دقیقه ۶۴: مهدی ترابی که روی همکاری با سامان قدوس در محوطه جریمه  اروگوئه صاحب موقعیت شد اما شوت او توسط سرخیو روشه دفع شد، در ادامه ترابی باز هم موقعیت به دست آورد که شوتش به اوت رفت.

دقیقه 75: کار ترکیبی بازیکنان ایران در نهایت  پشت محوطه جریمه به سعید عزت اللهی رسید اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت

دقیقه 79: سامان قدوس در این صحنه کریم انصاری فرد را در کنارش دید و پاس خوبی به او داد که انصاری فرد بلافاصله پاس کات بک به داخل محوطه جریمه اروگوئه ارسال کرد که این توپ به مهدی طارمی رسید و مهاجم مطرح ایران با شوتی تک ضرب، دروازه روشه را  باز کرد.

دقیقه 82: روی پاس نونیز به عمق دفاع ایران، ده آراسکائتا در موقعیت تک به تک با عابدزاده قرار گرفت اما ضربه چیپ وی با اختلاف از کنار دروازه ایران عبور کرد.

دقیقه 87: روی دفع ناقص خلیل‌زاده پاس ده آراسکائتا به لوئیز سوارز رسید اما شوت او از بالای دروازه عابدزاده راهی اوت شد.

7655