سنت جدید تراکتور به لیگ ملت‌ها رسید/ مدافع ایرانی فرشته نجات آذربایجان!

سنت جدید تراکتور به لیگ ملت‌ها رسید/ مدافع ایرانی فرشته نجات آذربایجان!

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی آذربایجان با گل دقیقه ۵+۹۰ مدافع ایرانی به یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه دست یافت.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب مسابقات لیگ ملت‌های اروپا تیم ملی اسلواکی در شهر ترناوا میزبان تیم ملی آذربایجان بود. شاگردان دی‌بیاسی ابتدا در نیمه اول و دقیقه ۴۴ توسط رنات داداشف به گل رسیدند تا با کسب برتری مقابل میزبان به رختکن بروند.

نیمه دوم نیز با تعویض های سرمربی ایتالیایی که دنبال حفظ نتیجه بود تا دقایق پایانی ملایم پیش می رفت که بالاخره فشار تیم میزبان در دقیقه ۳+۹۰ جواب داد و جریکا گل تساوی را به ثمر رساند تا ورزشگاه غرق در خوشحالی شده و تمام رشته های دی‌بیاسی در طول مسابقه پنبه شود.

اما این پایان کار نبود و شاید در ناامیدترین لحظات برای هواداران آذربایجانی، مدافع ایرانی دست به کار شد و با یک ضربه تمام کننده روی سانتر ارسالی از جناح چپ، گل برتری تیمش را در دقیقه ۵+۹۰ به ثمر رساند تا این دوباره آذربایجان باشد که سه امتیاز را به خانه می برد.

حجت حق‌وردی که بعد از چند سال بازی برای سومقاییت تصمیم به ترک این تیم و حضور در تراکتور گرفته، درحالی در چنین دقیقه از بازی گل زد که در شش هفته اخیر لیگ برتر ایران نیز تیم باشگاهی وی سه بار موفق به زدن گل بعد از اتمام نود دقیقه وقت معمول مسابقه شده است.

گل هایی که رضا اسدی برای تیمش به ثمر رسانده در تبریز به "رضا تایم" شهرت یافته و حالا حق‌وردی این سنت تراکتور را با خود به لیگ ملت‌های اروپا نیز انتقال داده تا آذربایجانی که در سه دیدار اخیرش مقابل اسلواکی شکست خورده بود، به لطف "حجت تایم" برای اولین بار موفق به غلبه بر این تیم شود.

لازم به ذکر است مدافع تراکتور در این بازی برخلاف سیستم قربان بردیف به عنوان دفاع راست در ارنج چهاردفاعه قرار گرفته بود و موفق شد بهترین بازیکن دیدار نیز لقب بگیرد.

آبی پوشان با کسب این برد خارج از خانه ارزشمند ۷ امتیازی شده و بالاتر از اسلواکی ۶ امتیازی در رده دوم جدول گروه سوم لیگ C قرار گرفتند. در دیگر دیدار این گروه نیز قزاقستان با نتیجه مشابه همین دیدار بر میهمانش بلاروس غلبه کرد تا با ۱۳ امتیاز و با اقتدار در صدر جدول جای بگیرد.

1997