گزارش ویژه/ ابهام درباره بازی دوستانه ایران- روسیه؛ برگزار می شود یا نمی شود؟

گزارش ویژه/ ابهام درباره بازی دوستانه ایران- روسیه؛ برگزار می شود یا نمی شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا بازی دوستانه ایران - روسیه در قطر برگزار خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، در حالی که طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار بود تیمهای ملی ایران و روسیه در تاریخ 24 آبان ماه به مصاف یکدیگر بروند اما شنیده می‌شود، این احتمال وجود دارد این دیدار به دلیل نزدیکی با آغاز جام جهانی فوتبال لغو شود.

گفته می‌شود دلیل کادر فنی برای لغو این بازی فاصله 6 روز مانده تا بازی با انگلیس است و نظر سرمربی تیم ملی این است بازیکنان نمی‌تواند یک دیدار تدارکاتی سنگین را در این فاصله برگزار کنند و کارلوس کی‌روش هم به همین دلیل مسأله مخالف است.

فدراسیون فوتبال در دوران سرپرستی میرشاد ماجدی به دنبال برگزاری این بازی بود و حتی قرار شده بود که از فیفا درباره بازی با روسیه استعلام بگیرد. البته چون یوفا، روسیه را از جام ملتهای اروپا کنار گذاشته است، به نظر نمی رسد که فیفا با بازی دوستانه ایران و روسیه موافقت کند. ضمن اینکه ایران میزبان این بازی را قطر معرفی کرده است. 

شنیده‌ها حاکی از این است که مسئولان فدراسیون فوتبال قطر هم با توجه به نزدیکی این بازی به افتتاحیه مسابقات جام جهانی با برگزاری نبرد ایران- روسیه در این کشور موافقت نمی کنند و تنها در صورتی می‌توان به انجام این بازی امیدوار بود  که با نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی تاریخ بازی با روسیه تغییر کند که این قضیه مستلزم هماهنگی های بیشتر با فیفا خواهد بود. در حالیکه ورزش روسیه به دلیل جنگ این کشور با اوکراین فعلا تعلیق شده و در آخرین اقدام حضور در یورو 2024 را هم از دست داده است اما با این حال تیم ملی فوتبال ایران، برای حفظ آمادگی تلاش خود را انجام می‌دهد. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مصاحبه اخیر خود هم اعلام کرد دیدار با روسیه قطعی نیست اما عجیب اینکه همتای او در تیم ملی روسیه از برگزاری قطعی این بازی خبر داد.

تیم ملی ایران در اولین مسابقه خود در جام جهانی 30 آبان باید مقابل انگلیس قرار بگیرد و طبق قوانین ایران باید ده روز تا یک هفته قبل از بازی ها در قطر حضور داشته باشد.

7655