حضور پر تعداد کاراته ایران در لیگ جهانی ترکیه

حضور پر تعداد کاراته ایران در لیگ جهانی ترکیه

پایگاه خبری فوتبالی،سومین مرحله از رقابت های لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۲ با حضور پرتعداد کاراته کاهای کشورمان به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی،این دوره از مسابقات که از سری رقابت‌های کاراته وان سری A است، طی روزهای اول تا سوم مهرماه به میزبانی ترکیه در شهر «کوجالی» برگزار خواهد شد. برای حضور در این مسابقات ۱۰۶۴ کاراته کا از ۷۵ کشور دنیا ثبت نام کرده اند. 

نکته قابل توجه در مورد این مسابقات حضور پرتعداد کاراته کاهای ایران است. طبق قوانین فدراسیون جهانی تنها کاراته کاهایی که رنکینگ بالای ۳۲ داشته باشند اجازه حضور در این مسابقات را دارند که از ایران ۱۲۷ کاراته کا ثبت نام کرده اند.

ترکیه با ۱۳۶ کاراته بیشترین شرکت کننده را خواهد داشت و مصر هم با ۸۳ کاراته بعد از ایران در رتبه بیشترین شرکت کننده ها ایستاده است. در بخش اوزان کاتای انفرادی بانوان و آقایان، وزن ۶۱- کیلوگرم زنان و کلیه اوزان مردان هر کدام با ۹۶ کاراته شلوغ ترین اوزان هستند. 

از میان ۱۲۷ کاراته کای ایرانی حاضر در این مسابقات، محمود و مرتضی نعمتی، پوریا اقدسی، مهدی شهگل، علیرضا فرجی، محمود نعمتی، علیرضا حیدری، بهنام دهقان‌زاده، مهدی خدابخشی، مجید نکوهمت، مبینا حیدری، لیلا برجعلی، معصومه محسنیان، مبینا کاویانی، آویشن باقری، شیما آل‌سعدی، آتوسا گلشن‌نژاد و فاطمه سعادتی از سوی فدراسیون و با هدایت کادر فنی تیم‌های ملی اعزام خواهند شد و سایر کاراته کاها نیز با هزینه شخصی راهی ترکیه می‌شوند.

رقابت های کاراته از نوع سری A فرصت خوبی است که برای جوانان با آتیه که هم تجربه کسب کنند و هم اینکه در صورت کسب مدال امتیازات خود را در رنکینگ جهانی افزایش دهند. فقط امیدواریم به خوبی از سوی فدراسیون سازماندهی شوند تا مشکلاتی گربیان کاراته را نگیرد.

5960