فوتبال زنان حتی با دستور وزیر خریدار نداشت

فوتبال زنان حتی با دستور وزیر خریدار نداشت

پایگاه خبری فوتبالی- پس از روشن شدن اینکه عدم فعالیت در فوتبال زنان سرخآبی‌هارا با محرومیت از سوی AFC مواجه نمی‌کند، این موضوع از اولویت این دو باشگاه خارج شد

به گزارش فوتبالی، درحالی که قرار بود پیرو دستور مستقیم وزیر ورزش، دو باشگاه بزرگ پایتخت در فوتبال زنان نیز تیم‌داری کند، فردا قرعه‌کشی پانزدهمین دوره از این رقابت‌ها انجام می‌شود و خبری از حضور سرخآبی در این مسابقات وجود ندارد.

چندین ماه از دستور حمید سجادی در جلسه خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ پایتخت مبنی بر تیم‌داری این دو باشگاه در فوتبال زنان می‌گذرد اما همچنان خبری از حضور سرخآبی‌های پایتخت در فوتبال زنان به گوش نمی رسد.

همان روز در جلسه خصوصی‌سازی این دو باشگاه، مصطفی آجرلو با اعلام نام لیلا سادات محمدیان به عنوان معاونت زنان باشگاه استقلال، نشان از عزم راسخ خود برای تحقق این دستور را داد اما بعد از گمانه‌زنی‌های بسیار در طول چند ماه گذشته، گامی در جهت حضور استقلال در فوتبال زنان برداشته نشد.

در بُرهه‌ای از زمان بحث خرید امتیاز ذوب‌آهن برای حضور آبی‌های پایتخت در لیگ برتر زنان به گوش می‌رسید و بعد از آن نیز گمانه زنی‌ها در خصوص تأسیس آکادمی فوتبال زنان این باشگاه در کمپ ناصر حجازی شنیده میشد، اما تا به امروز خبری در خصوص عملی شدن این اهداف به گوش نرسیده است.

این ماجرا برای دیگر تیم مطرح پایتخت نیز چندان متفاوت پیش نرفته است و پرسپولیس حتی معاونت زنان خود را مشخص نکرده است.

طبق صحبت‌های منابع آگاه، پرسپولیس تمایل به تیم‌داری در فوتسال زنان را دارد که با توجه به برگزاری سوپرلیگ و قرعه‌کشی لیگ برتر فوتسال زنان، عملاً تحقق این اهداف در فصل جاری ممکن نیست!

اینطور که به نظر می‌رسد نه استقلال و نه پرسپولیس تلاش چندانی برای حضور در  بخش زنان نکرده‌اند و بر اساس شواهد، پس از روشن شدن اینکه تیم‌داری در بخش زنان از اولویت‌های درجه‌ی اول AFC نیست و عدم فعالیت در بخش زنان، حداقل تا پایان سال ۲۰۲۲ این دو باشگاه را با محرومیت مواجه نخواهد کرد، حضور در فوتبال زنان از اولویت‌های این دو باشگاه خارج شده است.

۸۲۸۵