علیرضا اکبرپور: اروگوئه و سنگال به مراتب از سوریه و لبنان بهترند

علیرضا اکبرپور: اروگوئه و سنگال به مراتب از سوریه و لبنان بهترند

پایگاه خبری فوتبالی _ اصلاً باورم نشد قایدی و محبی خط خوردند!/ کی‌روش باید جوابگوی خط زدن استقلالی‌ها باشد/ ساپینتو می‌تواند دو استقلالی دیگر را ملی‌پوش کند.

به گزارش فوتبالی ونقل از خبرورزشی  ،  پیشکسوت استقلال : گفت باتوجه به زمان باقیمانده تا شروع مسابقات جام جهانی من مطمئن هستم  قائدی و محبی می توانند استقلال را به اردوی تیم ملی برسانند 

علیرضا اکبرپور بازیکن قدیمی‌استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره خط خوردن ملی پوشان استقلال و مسائل دیگر مرتبط با این باشگاه اظهاراتی را مطرح کرد.
انتظار خوردن سه ملی پوش استقلال را داشتید؟

اصلا باورم نشد که این دو نفر خط خوردند. به نظر من قائدی و محبی در این مدت جزو بهترین های لیگ و استقلال بودند. نظر داور تیم ملی محترم است اما وقتی این نفرات را خط می‌زند خودش هم باید در نهایت جوابگوی اذهان عمومی باشد. البته فکر نکنم این آخرین مرحله دعوت بازیکنان به اردو باشد...

...ظاهراً گفته شده این نفراتی که با تیم ملی به اتریش می‌روند همان‌هایی هستند که در نهایت به قطر خواهند رفت؟

بعید می‌دانم این چنین باشد. حتما تا آن زمان باز هم تغییر و تحولاتی رخ می دهد. محبی و قائدی جزو بهترین‌ها هستند و هر دوی آنها می‌توانند در جام جهانی به کی‌روش کمک کنند. این نفرات در مقایسه با بازیکنانی که در پست این بازیکنان در تیم ملی حضور دارند و از جام جهانی قبل از آن شرایط بهتری دارند.

شما فکر می کنید مهدی قائدی خط بخورد؟

اصولاً تیمی که قهرمان می‌شود معمولاً نفرات بیشتری هم در تیم ملی دارد. چون حتما نفراتش بهتر از سایرین بوده‌اند که در لیگ قهرمان شوند. البته محبی از خارج به ایران برگشته و لژیونر نبوده ولی قائدی واقعاً تأثیرگذار است که وقتی میدان وارد می‌شود می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. حالا دید در اردوهای بعدی این فرصت به قائدی و محبی میرسد که دوباره به تیم ملی بروند یا نه.

ساپینتو گفته کی روش مربی اش بوده و شناخت خوبی در این زمینه از سرمربی تیم ملی دارد. فکر کنید تا چه اندازه می‌توانید به شاگردانش کمک کنید؟

هرچه استقلال در لیگ برتر بهتر بازی کند بازیکنانش بیشتر به چشم می‌آیند و هرچه استقلال خوب هستند این تیم هم از سرمربی تیم ملی می‌افتند. استقلال در بازی آخر مقابل نساجی فوق العاده خوب ظاهر شد و تیم ساپینتو را با یک ترکیب هجومی‌و خوب به میدان فرستاد و در نهایت هم با یک بازی فوق العاده هجومی‌و زیبا برنده شد. به نظر من محبی و قائدی از یک سری بازیکنان قدیمی تیم ملی بهتر هستند.

نگفت که ساپینتو چه کمکی به بازیکنانش می‌کند؟

واقعاً باید تیم را در همین شرایط عالی نگه دارند. هرچه تیم استقلال آماده تر و جنگنده تر خواهد بود اول نتیجه استقلال را در جدول رده بندی می‌بنید و بازیکنان تیم هم بیشتر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند. بازیکنان در باشگاه خوب هستند که کادرفنی تیم ملی آنها را دعوت می‌کند. چه باید گفت پیمان بابایی هم لیاقت دعوت شدن به اردوی تیم ملی را داشت و معتقدم که هم می‌توان به روشی در جام جهانی کمک کرد.

بازی اروگوئه و سنگال را چگونه پیش بینی می کنید؟

شرایط شرایط کشور ما با تحریم‌ها به شکلی رقم خورده است که گاهی اوقات با هر کشوری که به ما وقت داد بازی می‌کنیم، خوب اروگوئه و سنگال دو تیم خیلی خوب هستند.

به نظرتان اروگوئه و سنگال به سبک بازی تیم‌های همگروه ایران در جام جهانی شباهت دارند؟

اروگوئه فوتبال محکم و قدرتی را بازی می‌کند که فکر می‌کنم شبیه انگلیس باشد. سنگال هم یکی از بهترین تیم‌های آفریقایی است که آنها هم قدرت فوتبالی را در زمین نشان می‌دهند. کادرفنی تیم ملی می‌تواند از این دو بازی خوب بهترین استفاده را ببرد. هرچه باشد اروگوئه و سنگال از بازی با تیم‌های مثل سوریه و لبنان خیلی بهتر هستند.

درباره بازی بعدی استقلال و شرایط این تیم صحبتی دارید؟

فرصت خوبی برای استقلال پیش آمد تا در تعطیلات نقاط ضعفش را برطرف کند. خط خوردن قائدی و محبی هم کمک می‌کند که استقلال با نفرات بیشتر تمریناتش را پشت سر بگذارد. ما نباید از صدر جدول دور بشویم. حریف بعدی ما گل گهر یک تیم قدرتمند است که اگر بتوانیم از این تیم امتیاز بگیریم به همه نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.