قهرمانی فرنگی کار ایرانی با مربی ایرانی زیر پرچم صربستان

قهرمانی فرنگی کار ایرانی با مربی ایرانی زیر پرچم صربستان

پایگاه خبری فوتبالی- کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم ملی صربستان با هدایت مربی ایرانی توانست افتخارآفرینی کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از طرفداری،کشتی‌گیر وزن 72 کیلوگرم ایرانی‌الاصل صربستان در حالی به مقام قهرمانی جهان رسید که مربی ایرانی کنار تشک داشت.

مسابقات کشتی قهرمانی جهان از شنبه (19 شهریورماه) در بلگراد صربستان آغاز شده و بعد از گذشت یک هفته، هنوز کاروان کشتی ایران رنگ طلا را ندیده است.

ستاره‌هایی مانند محمدرضا گرایی و حسن یزدانی که امید اول کسب مدال طلا بودند نیز مقابل حریفان خود شکست خوردند و مدال نقره بر گردن آویختند.

در این میان قهرمانی کشتی‌گیر ایرانی زیر پرچم کشوری دیگر، حسرت و اندوه ناکامی کشتی ایران را دوچندان کرد.

علی ارسلان، کشتی‌گیر وزن 72 کیلوگرم از سوی محمد بنا نادیده گرفته شد و به همین دلیل ترجیح داد در کشوری دیگر به ورزش قهرمانی ادامه دهد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، محمدرضا مختاری را در این وزن به بلگراد برد، اما او با ارائه نمایشی ضعیف در اولین مبارزه مقابل «ابراهیم غانم» کشتیگیر مصری‌الاصل فرانسه با نتیجه 7 بر 3 شکست خورد.

جالب اینجاست که ارسلان، این کشتی‌گیر فرانسوی را ضربه‌فنی کرد و ضمن صعود به فینال، امید مختاری برای حضور در جدول شانس مجدد و کسب مدال برنز را ناامید کرد.

علی ارسلان با پرچم صربستان دور افتخار زد، اما از بوسه زدن بر پرچم امتناع کرد، گویی ناگهان یادش افتاد پرچمی که روی تشک پهن کرده، پرچم ایران نیست و هم خودش به گریه افتاد و هم بغض و حسرت را میهمان گلوی هموطنانش کرد.

نکته قابل تأمل دیگر اینکه ارسلان با مربی جوان خود که یک سال هم از او کوچک‌تر است، در این ماه‌ها تمرین کرده و برای صربستانی‌ها مدال گرفته است.

قهرمان وزن 72 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان در این باره اظهار داشت:

 ظاهرا برای عده‌ای سوءتفاهم پیش آمده است. بیشتر تمرینات من زیر نظر دوست خوبم امیرحسین حسینی بود، نه مربی دیگری. من و امیرحسین تصمیم گرفتیم با هم تمرین کنیم. بر همین اساس از 50 روز پیش ما خودمان را در شرایط خیلی سختی قرار دادیم، به این و آن رو انداختیم تا توانستیم کلید خانه کشتی را گرفته و آنجا به صورت اختصاصی با هم تمرین کنیم.

او ادامه داد:

 می‌گفتند دو تا بچه 25 ساله با هم تمرین می‌کنند و به ما می‌خندیدند، اما علی ارسلان با همین تمرینات و با همین مربی اولین مدال جهانی‌اش را گرفت. رفاقت ما سر جایش، اما در تمرین خیلی جدی و مصمم بودیم، ماحصل آن هم یک طلای جهانی بود.

قهرمان وزن 72 کیلوگرم جهان در این باره به تسنیم گفت:

 خیلی‌ها می‌گفتند با رفیق‌بازی نمی‌شود مدال گرفت. ما هم رفیق بودیم، اما تمرین و کشتی بحثی متفاوت از رفاقت برای‌مان بود.

ارسلان در مورد اینکه چه مدت زیر نظر امیرحسین حسینی تمرین کرده و او را در کنار خود داشته، تأکید کرد:

 او بعد از مدال اروپایی‌ام به من ملحق شد. ما با هم 25 روز در اردوی بلغارستان و 15 روز در اردوی ترکیه بودیم، بعد تصمیم گرفتیم در ایران تمرین کنیم و 55 روز در ایران بودیم. 10 روز آخر به بلگراد برگشتیم و آماده مسابقات شدیم. مربیان و فدراسیون کشتی صربستان هم به تصمیم من در مورد مربی‌ام احترام گذاشتند، به هرشکل ما ریسک کردیم و ریسک‌مان هم جواب داد.

۸۲۸۵