صحبت های بی پرده محسن حیدری دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی از پشت پرده تخریب های سازمان یافته علیه هیات فوتبال استان خراسان

صحبت های بی پرده محسن حیدری دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی از پشت پرده تخریب های سازمان یافته علیه هیات فوتبال استان خراسان

پایگاه خبری فوتبالی - امید وحدت مشهد در لیگ یک عملکردی فاجعه آمیز داشته و در رده آخر جدول قرار گرفته، اما سهم هیات فوتبال خراسان رضوی به عنوان متولی فوتبال این استان در این نتایج چقدر است؟

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، وضعیت امید وحدت در لیگ یک به هیچ وجه خوب نیست ؛ این تیم با پنجره بسته، با جوانانی گمنام و کم‌سن و سال در سه هفته اخیر مقابل همه رقبا گلباران شده و در پایان هفته چهارم مسابقات لیگ یک کشور، جام آزادگان با صفر امتیاز و بدون گل زده و با تفاضل منفی ۲۲ در قعر جدول جای گرفته‌ است. علاقه‌مندان به فوتبال در استان خراسان رضوی که تا همین چند فصل قبل تیم شهرشان را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌دیدند، حالا یک سوال دارند؛ مقصر وضع موجود کیست؟

بحران آغاز می‌شود

آنقدر حجم اخبار منفی حول فوتبال خراسان رضوی این روزها زیاد است که شاید کمتر کسی به خاطر داشته‌ باشد دقیقا بحران از کجا و چه زمانی آغاز شد؟

پدیده قرار بود تیمی آبرومند باشد که به عنوان نماینده هولدینگ پدیده در زمینه فوتبال بدرخشد. این باشگاه مسیرش را بد هم آغاز نکرد و در اولین سال حضور در لیگ یک با صدرنشینی به لیگ برتر صعود کرد اما با اتفاقاتی که برای مجموعه پدیده مادر رقم خورد، تیم هم اسیر بحران شد.

با همه بحران‌های مالی که وجود داشت، چند سال پدیده در لیگ برتر ماند و با حضور یحیی گل‌محمدی در مشهد رویای آسیایی شدن هم با نتایج خوب تیم، رنگ و بوی جدی به خود گرفت.

تیمی که با بحران بدهی و پنجره بسته لیگ برتر هجدهم را آغاز کرد و اگر تقی‌زاده خامسی، شهردار اسبق مشهد، در روز افتتاحیه مسابقات لیگ، پیش از بازی پرسپولیس و پدیده در ورزشگاه امام رضا(ع) ورود نمی‌کرد، سرنوشت وحشتناکی در پیش می‌داشت. پدیده تا نیم‌فصل آنقدر خوب نتیجه گرفت که حتی کارشناسان پدیده و گل‌محمدی را یکی از گزینه‌های قهرمانی در نظر می‌گرفتند.

شهرخودرو وارد می‌شود

اما در نهایت بی‌تفاوتی مدیران پدیده نسبت به این تیم فوتبال باعث شد فرهاد حمیداوی و مجموعه شهرخودرو وارد کارزار شوند و امتیاز تیم را خریداری کنند. مهدی برادران، رییس سابق هیات فوتبال خراسان رضوی، نقش ویژه‌ای در این انتقال داشت و مدعی بود این مجموعه را از خرید امتیاز پرسپولیس مشهد در لیگ دسته دوم منصرف کرده و به سمت پدیده کشانده است.

حالا با گذشت چند سال از آن روزها می‌توان این پرسش را مطرح کرد که چرا هیچ تضمینی حین انتقال امتیاز از حمیداوی اخذ نشد تا در صورت ضعف در عملکرد، از وی سلب امتیاز شود؟ آیا رییس اسبق هیات فوتبال که مدعی بود نقشی ویژه در این انتقال داشته، متن قرارداد را به کارشناسان مرتبط نشان داد؟ آیا نظرات و بررسی‌های حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در آن زمان مدنظر قرار داده شد؟

هر چند ابتدا همه چیز عالی بود و تیم هم در نهایت آسیایی شد اما کم‌کم اخبار عجیبی از باشگاه شهرخودرو به گوش‌ رسید. در نهایت هم تغییرات مداوم سرمربیان تیم و اتفاقاتی که برای مجموعه شهرخودرو رخ داد، سبب شد پای احسان اصولی، رییس جدید هیات فوتبال خراسان رضوی، به این امتیاز باز شود و با تصمیم استانداری، هیات فوتبال متولی امور تیم شهرخودرو شود.

حضور هیات فوتبال در راس امور شهرخودرو یک نیم‌فصل فقط عمر داشت و با رایزنی‌های مجموعه شهرخودرو در ابتدای لیگ بیست و یکم مالکیت باشگاه مجددا به هولدینگ شهرخودرو بازگشت. مدیریت عجیب به همراه تغییرات سریالی سرمربیان شهرخودرو در نهایت منجر به سقوط امتیاز فوتبال خراسان رضوی به لیگ یک شد.

مشهد لیگ یکی می‌شود

در نهایت در حالی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد امتیاز این تیم، با توجه به حجم بدهی‌های داخلی و خارجی که منجر به بسته شدن پنجره نقل وانتقالاتی تیم شده، خریداری داشته‌ باشد، مجموعه‌ای جدید پا به عرصه تیم‌داری گذاشت و نام تیم را به امید وحدت تغییر داد.

امید وحدتی‌ها از روز اول تا امروز برخلاف وعده‌هایی که دادند، چیزی جز حاشیه در چنته نداشته‌اند و تا امروز نه‌تنها پنجره این تیم باز نشده بلکه در لیگ یک هم تبدیل به کیسه گل شده و تاکنون ۲ مربی عوض کرده‌ است. در سفر آخر امید وحدت به همدان، حتی این باشگاه پول سفر به همدان نداشت و با گرفتن پول از پیشکسوتان و مربیان فوتبال خراسان موفق شد با اتوبوس خود را یک ساعت به آغاز مسابقه به استادیوم شهر همدان برساند.

اما مقصر این روزگار سیاه برای فوتبال خراسان و امتیازی که سابقه آسیایی دارد، کیست؟

هیات فوتبال به عنوان متولی فوتبال خراسان رضوی در این میان چه کرده‌است؟

حیدری: هیات فوتبال را در جریان جزئیات انتقال امتیاز قرار ندادند

محسن حیدری، دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی، در خصوص ماجراهای اخیر امید وحدت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فوتبال خراسان سابقه‌ای طولانی در انحلال تیم‌ها داشته و این موضوع نیازمند آسیب‌شناسی است. آیا مسائل فنی در این خصوص نقش ویژه‌ای دارد؟ آیا مباحث مالی و عدم حمایت صنایع از ورزش در خراسان نقش اول این ماجرا را داشته یا این موضوع ریشه در برخی اتفاقات خاص فوتبال خراسان دارد؟ گزینه‌های مختلفی در این خصوص مطرح است که باید به صورت کارشناسی بررسی شود.

وی در خصوص شکل انتقال امتیاز پدیده به شهرخودرو افزود: آن زمان ریاست هیات بر عهده فرد دیگری بود و گویا امتیاز صرفا به شرط پرداخت بدهی‌ها به حمیداوی واگذار شده‌ است. اینکه حمیداوی به قرارداد پایبند بوده یا نه سوالی است که باید کارشناسان حقوقی مربوطه به آن پاسخ دهند.

حیدری با انتقاد از حمیداوی گفت: خیلی از مشکلات امروز تیم امید وحدت زاییده دوران مدیریتی شهرخودرو و فرهاد حمیداوی است. اگر امروز پنجره بسته‌ است، به واسطه قراردادی است که در دوران حمیداوی با کوزین و میروسلاو بسته شده‌ است. در دوران حمیداوی اکثر قریب به اتفاق بازیکنان تیم با پرداخت پول موفق به دریافت رضایت‌نامه شده‌اند تا امروز لیست تیم خالی باشد و مجبور شود با بازیکنان رده سنی جوانان و امید به مصاف رقبا برود.

کجا چوب لای چرخ شهرخودرو گذاشتیم؟

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی در واکنش به این پرسش که مدیران شهرخودرو مدعی هستند هیات فوتبال تمام تلاشش را به کار گرفت تا چوب لای چرخ این تیم بگذارد، گفت: کاش یک بار مسئولان شهرخودرو شفاف بگویند کجا هیات فوتبال چوب لای چرخ این تیم گذاشته؟ مثلا ما از طلبکاران مجموعه شهرخودرو خواستیم که در هر شهری که تیم بازی داشت مقابل هتل آن‌ها تجمع کنند؟ ما به مسئولان ورزشگاه امام رضا(ع) اعلام کردیم اتوبوس این تیم را در آستانه بازی با سایپا به دلیل بدهی‌های قبلی راه ندهند؟ ما باید پول هتل این تیم در سیرجان و تبریز را پرداخت می‌کردیم و نکردیم که آن حواشی پیش آمد؟ ما گفتیم هر چند هفته مربی عوض کنند؟

وی افزود: حتی آن برهه که هیات فوتبال متولی تیم شد، صرفا با دستور ستاد تدبیر خراسان رضوی این اتفاق رخ داد و یک ریال هم وارد حساب هیات نشد. مستقیما مسئول مالی باشگاه فاکتورهای هزینه‌کرد تیم اعم از هزینه‌های جاری تیم و حقوق بازیکنان را تایید می‌کرد؛ پس از وی ما آن را تایید می‌کردیم و پول از حساب استانی مستقیما به حساب طرف مقابل واریز می‌شد. برخلاف آقایان در شهرخودرو که طی این سال‌ها بارها با فروش بازیکنان درآمد خوبی داشتند، در چند ماه حضور هیات فقط ۲ سه بازیکن آن هم با تصمیم مهدی رحمتی مازاد و از شهرخودرو جدا شدند. همان تیم با رحمتی اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود، آسیایی هم می‌شد اما مشاهده کردیم که پس از رحمتی و هیات با بازگشت مدیران شهرخودرو چه بلایی سر تیم آمد.

حیدری در پاسخ به این سوال که برخی شایعات حکایت از آن دارد که اصولی به مهاجری و بازیکنان توصیه کرده بود اعتصاب کنند و به رفسنجان نروند تا با عدم برگزاری بازی، دوباره تیم از حمیداوی و شهرخودرو گرفته‌شود، گفت: مگر رضا مهاجری مربی منصوب ما در باشگاه شهرخودرو بود؟ یعنی تیم به خاطر اتفاقات هفته دوم ۲۸ هفته دیگر را هم از دست داد و به لیگ یک رفت؟ حمیداوی بعد از هفته چهارم و بازی با هوادار در مصاحبه‌ای علیه هیات فوتبال و بادامکی صحبت کرد و خواست که دیگر صحبتی نکنیم. از آن روز آیا ما سخنی در خصوص شهرخودرو گفته‌ایم؟ چرا نتیجه نگرفتند؟ مگر اکبر میثاقیان یا سیدعباسی را هیات فوتبال آورد؟

وی افزود: او که بعد از آن اتفاقات تیم را کلا به تهران برد؛ اصلا چه کسی از خراسان رضوی به تیم نزدیک بود که بخواهد چوب لای چرخ بگذارد؟ اینکه یک روز خبر از تمرینات تیمشان به رسانه‌ها می‌رسد که پزشک در تمرینات غایب بوده و بازیکن به شدت مصدوم شده و روز دیگر خبری منتشر می‌شود که آب معدنی در تمرین نداشته‌اند، باور کنید تقصیر هیات نیست. کاش مسئولان شهرخودرو یک بار توضیح دهند منظورشان از این عبارت چیست که در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ بار از آن استفاده کرده‌اند. آن‌ها که حتی وقتی با بازیکنان عجیب و بدون سابقه در رده‌های سنی و باشگاه‌های مختلف قرارداد بستند، به رغم هشدارهای هیات فوتبال قرارداد بازیکنان مد نظرشان را ثبت کردند.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا هیات فوتبال به مجموعه امید وحدت توصیه کرده شهرخودرو را نخرند، عنوان کرد: بله؛ ما صراحتا به دوستان گفتیم این تیم نه وضعیت بدهی‌هایش مشخص است نه امیدی به آینده‌اش وجود دارد و اگر تمایل به تیم‌داری در عرصه فوتبال دارند، شاید بهتر باشد امتیاز تیم دیگری را بخرند. امروز هم می‌بینیم که هر روز یک بدهی جدید و یک بحران تازه سر راه این تیم قرار می‌گیرد و با گذشت چهار هفته از رقابت‌ها به اندازه یک فصل حاشیه و اتفاقات عجیب داشته‌اند.

دبیر هیات فوتبال در خصوص اینکه چرا هیات فوتبال استان بر پروسه واگذاری نظارت نکرد و تضمینی نگرفت، خاطرنشان کرد: هیات مگر توان اجرایی در این خصوص داشت و استفاده نکرد؟ ما تا امروز چندین نوبت از طرفین خواسته‌ایم متن قراردادی که منعقد کرده‌اند را برای هیات فوتبال هم ارسال کنند اما تا این لحظه علی‌رغم بارها درخواست، حتی یک صفحه از قرارداد به دست ما نرسیده‌ است. یک نفر مالش را به فرد دیگری فروخته است؛ در قانون هیچ ابزاری برای هیات فوتبال در نظر گرفته نشده که بتواند ورود کند. حتی از دکتر هاشمی جواهری، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، هم پرسیدم که آیا قرارداد انتقال امتیاز شهرخودرو به امید وحدت را دیده که وی هم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی ادامه داد: رابطه اداره کل با مجموعه شهرخودرو بسیار خوب است و آقای هاشمی جواهری در دوران سرپرستی خود و در همان روزهای اول مجوز کمیسیون ماده پنج باشگاهی را امضا کرد که مالک آن به علت اعتراضات شدید مردمی در خصوص پرونده عدم تحویل خودروهای شهرخودرو جرات نداشت اسم رستوران خود در تهران را شهرخودرو بگذارد؛ تعجب می‌کنم که چرا او در جریان موضوعات قرار نگرفت؟ ما که پلیس بد ماجرا بودیم، چرا پلیس خوب از قرارداد اطلاع ندارد؟ آقای هاشمی جواهری که مناسبات خیلی گرم و صمیمی با دوستان شهرخودرو دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هر چقدر هم در این خصوص هشدار می‌دهیم، مدیر کل فقط دنبال تخریب هیات فوتبال است و دلیل این موضوع را نمی‌دانم؟ با توجه به سابقه گذشته و عملکرد فعلی دکتر هاشمی جواهری به ایشان حق می‌دهم که برای انتخابات هیات فوتبال به دنبال گزینه باشند گویا ایشان فتح هیات های ورزشی را مهمترین هدف خود تعریف کرده اند ولی مشکل اینجاست که زمان زیادی تا انتخابات مانده و مطرح کردن اینگونه بحث‌ها در فضای عمومی کمکی به فوتبال نمی‌کند. گزینه خود را در زمان مناسب وارد جریان انتخابات کنند هرچند بهتر است ایشان بداند دخالت‌شان در انتخابات تخلف است و می‌تواند دردسرساز باشد.

حیدری با انتقاد از مصاحبه‌های متعدد مدیرکل ورزش و جوانان در خصوص هیات فوتبال تصریح کرد: چندین بار خدمت مدیرکل محترم و مشاوران و معاونان ایشان گفتم، هر وقت اراده کنند در خدمت هستیم که ایرادات و عملکرد هیات فوتبال استان بررسی شود ولی متاسفانه ایرادی به ما اعلام نمی‌شود شاید چون اصلا ایرادی به صورت مصداقی نمی‌توانند پیدا کنند و فقط در رسانه‌ها موضوعات کلی مطرح می‌شود. هاشمی جواهری به خوبی به یاد دارد با وجود رای آوردن گزینه مدنظرشان در فوتبال، ابومسلم ۲ تکه شد و دلیل آن به هیات برنمی‌گردد؛ بلکه مدیریت باشگاه و باشگاه داری در فوتبال سخت و چند بعدی است.

حضور حیدرپور در انتخابات فدراسیون، از مفاد قرارداد بود!

وی افزود: فقط اخبار متناقض و بعضا عجیبی در خصوص قرارداد انتقال شهرخودرو به امید وحدت می‌شنویم. مثل همین ماجرای حضور حیدرپور در انتخابات فدراسیون فوتبال که آن حواشی به وجود آمد. گویا جزو مفاد قرارداد بوده که با وجود انتقال امتیاز، حیدرپور باید در مجمع انتخاباتی فدراسیون شرکت کند. به جز این بند عجیب، تا الان از یک چک ۱ میلیاردی آگاهیم که گویا نقد شده و قسط دیگری به مبلغ ۴ میلیارد که نقد نشده‌است.

حیدری در رابطه با سرنوشت امید وحدت گفت: برای بقای این تیم تلاش زیادی کردیم، اما دیگر به نهادهای بالادستی اعلام کردیم که ادامه این وضعیت به صلاح نیست و آنها تکلیف کنند چه کنیم. روزی که برای ثبت قرارداد بازیکنان آمدند گفتیم اسم تیم تغییر نکرده و باید با نام شهرخودرو قرارداد ببندند، گوش نکردند و وقتی فدراسیون دوباره قراردادها را برگشت زد، ساعت ۱۲ شب به در خانه‌ام آمدند و قراردادها را با نام شهرخودرو مجددا برایشان مهر و امضا زدم. وقتی عازم همدان بودند برای اینکه تیم به مسابقه برسد و منحل نشود، از دوستانی مثل جعفر خوشحال پول قرض کردیم. تا جایی که در توانمان بوده همه کاری برای بقای تیم مشهدی کردیم، اما وضعیت تیم با توجه به شکل مدیریت دوستان در مجموعه امید وحدت سیاه‌تر از قبل شده‌است.

۲ راه داشتیم: حمایت یا انحلال

وی افزود: ۲ گزینه از ابتدای ماجرا پیش روی خود داشتیم، یکی اینکه تیم را رها کنیم تا منحل شود و دیگری کمک به تیم در حد توانمان تا سهمیه فوتبال خراسان رضوی نسوزد. از بازیکنان ابومسلم، پیام یا سیاه‌جامگان و فوتبالی‌های استان بپرسید حالا که چند سال از انحلال این تیم‌ها می‌گذرد، اگر این تیم‌ها می‌ماندند بهتر بود یا حالا که منحل شده‌اند؟ تصمیم گرفتیم به همین دلیل تمام تلاشمان را برای حفظ تیم به کار گیریم، اما دیگر حقیقتا ادامه این مسیر سخت است و منتظر دستور نهادهای مربوطه استان هستیم تا هرچه تکلیف کنند به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور مقامات استانی برای بررسی وضعیت امید وحدت برگزار شده، گفت: جلسه بسیار خوبی بود، اما متاسفانه نامه میروسلاو کار را خراب کرد. یکی از مباحث مهم جلسه در خصوص استعلام توان مالی تیم مدیریتی امید وحدت بود که آیا اصلا دوستان توان تیمداری در فوتبال و لیگ یک را دارند یا نه؟

حیدری در خصوص ورود تیم مدیریتی جدید برای خرید امتیاز امید وحدت گفت: اگر قرار باشد مدیران جدید هم مثل دوستان در شهرخودرو کار کنند چه فایده‌ای دارد؟ الان از هیات فوتبال انتقاد می‌شود که چرا ورود نکرده، وقتی ما هیچ اهرم نظارتی نداریم و فروش امتیاز بین ۲ مجموعه فروشنده و خریدار بوده، چه کاری می‌توانستیم بکنیم؟ وقتی قرارداد را به ما نمی‌دهند، چه کنیم؟

وی تصریح کرد: برخی هم در این میان خواسته‌های نامعقولی از هیات فوتبال داشته و دارند. اگر حمایت از امید وحدت به این معناست که هیات فوتبال خرج تیمداری دوستان را بدهد، باید بگویم که اجازه این کار را نداریم. برخی منتقدان هم به دنبال مسائل دیگری هستند که ترجیح می‌دهم پاسخی به این مطالب ندهم؛ چون نه هیات فوتبال پولی برای عقد قرارداد تبلیغاتی رسانه‌ای دارد و نه برای سفر فلان خبرنگار به جام جهانی رایزنی خواهدکرد.

مالک پیام توس با خریداران مشهدی همراهی کند

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت پیام توس گفت: الان باید هرچه زودتر مالک باشگاه با خریداران مشهدی و خراسان رضوی به توافق برسد تا تکلیف مشخص شود و تمرینات تیم آغاز شود. کاش در خصوص انتقال امتیاز پدیده به شهرخودرو هم دوستان در چارت مدیریتی اسبق هیات فوتبال چنین تضمین‌هایی را در نظر می‌گرفتند و شرط ادامه فعالیت تیم با مدیریت شهرخودرویی‌ها را حفظ آبروی استان اعلام می‌کردند تا مشکلات یک سال اخیر رخ نمی‌داد.

وی افزود: قبول دارم که این بند، می‌تواند برخی از اسپانسرها و حامیان مالی را نگران کند، اما باید حافظ منافع فوتبال استان در این چرخه باشیم. الان یک مشتری مشهدی برای پیام وجود دارد که خواهشم از حسین‌زاده این است که با وی همراهی کند و در نهایت تصمیمی بگیرد که هم به نفع مجموعه اقتصادی‌اش باشد، هم به نفع فوتبال استان.

از حضور اصولی در شورای شهر تا زندگی در تهران

در انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی اما یکی از مواردی که به نظر می‌رسید سهم بسزایی در پیروزی اصولی ایفا کرده، حضور او در شورای شهر بود. حالا اما با پایان دوران حضور اصولی در شورا، به نظر می‌رسد دست وی برای استفاده از توان مالی شورای شهر برای فوتبال خراسان و مشهد بسته‌است و همین مورد مهم باعث شده تا وضعیت فوتبال خراسان دیگر مثل سابق نباشد.

حیدری در پاسخ به این موضوع تاکید کرد: حضور اصولی در شورای شهر عایدی مالی مستقیمی برای هیات فوتبال خراسان نداشته و اساسا امتیازی قرار نبود وجود داشته‌باشد که کار به استفاده یا عدم استفاده از آن در فوتبال مشهد برسد. برای مثال حتی وقتی میزبان قرعه کشی لیگ برتر شدیم، سالن همایش‌های شورای شهر مشهد را برای میزبانی انتخاب کردیم، اما پول استفاده از سالن را واریز کردیم. وقتی هیچ امتیازی وجود نداشته، چه فرقی برای فوتبال می‌کند که اصولی عضو شورای شهر باشد یا نباشد؟ اصولی در قالب شورای شهر به تیم‌ها و باشگاه‌ها کمک می‌کرد که نتیجه این عدم کمک را این روزها مشاهده می‌کنیم و هیات فوتبال از سیستم مدیریت شهری برای امورات جاری خود پولی دریافت نکرده که الان بابت عدم دریافت آن ضرر کند. حیدری مدعی شد: کمک اصولی به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر به تیم‌ها و باشگاه‌ها در رشته های مختلف ورزشی بوده که ماحصل آن رونق و شکوفایی ورزش استان بود، اما شورای شهر فعلی سیاست دیگری در پیش گرفته است.

اما یکی دیگر از انتقادها به نحوه مدیریت هیات فوتبال خراسان رضوی در دوران اصولی، عدم حضور وی در مشهد است. وی که عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم هست، بیشتر وقتش را در تهران سپری می‌کند. این موضوع باعث شده تا انتقادها از هیات فوتبال بیشتر از قبل شود.

حیدری اما معتقد است طبق اساسنامه هیات فوتبال ریاست هیات شغل محسوب نمی‌شود و الزامی به حضور تمام وقت جهت این کار وجود ندارد و این چه در ادوار گذشته و چه در سایر هیات‌های فوتبال در سراسر کشور و همچنین سایر هیات های ورزشی امری مرسوم است.

حیدری با کنایه به مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: اصولی طی ۳ سال گذشته یک ریال حقوق یا برداشتی بابت وقتی که در این کار صرف می‌کند نگرفته است این موضوع را هاشمی جواهری می‌داند، ولی به گونه ای در مورد رییس هیات فوتبال صحبت می‌کند که گویا کارمند اداره ایشان است و باید صبح به صبح کارت حضور غیاب بزند از طرفی دیگر طبق اساسنامه تمام امور جاری هیات بر عهده دبیر هیات است و بنده از صبح تا شب فقط در هیات فوتبال کار میکنم و گمان نمی‌کنم کار کسی در رابطه با هیات فوتبال تاکنون عقب افتاده باشد.

وی افزود: در خصوص فعالیت ایشان در تهران هم باید گفت که کاملا در چارچوب وظایف و اساسنامه فدراسیون است و این فعالیت کاملا فوتبالی و براساس قواعد اساسنامه است، چیزی که در ادوار گذشته برای سایر هیات های استانی بوده مثلا آقایان طالقانی و اصفهانیان هر دو رییس هیات بودند و در هیات رییسه مسئولیت‌هایی داشتند یا همین الان هم به غیر از اصولی، آقایان افشاریان و حیدری در هیأت رییسه و فدراسیون مسئولیت دارند و زمان حضور این افراد چه در گذشته و چه در حال اگر بیشتر از اصولی نباشد کمتر نیست. از طرفی این حضور و ظرفیت فواید زیادی برای فوتبال استان داشته ولی وقتی کسی خود را به خواب می‌زند، یا دچار حسادت می‌شود نمی‌توان برای آن کاری کرد.

حیدری با تاکید بر اینکه دست‌هایی پشت پرده در کار است و اتاق فکری در این خصوص تشکیل شده، گفت: تا چند وقت پیش کسی ایرادی به این موضوع نداشت ولی گویا تصمیم جدید اتاق فکر تخریب هیات، بر روی این موضوع قرار گرفته است؛ که البته مشکلی ندارد و ما پرتوان‌تر مسیر خود را ادامه می‌دهیم و همچنان مصمم هستیم برای خدمت به فوتبال استان، ولی توصیه‌ام به این افراد این است که گزینه مدنظر خود را در زمان لازم وارد فضای انتخابات هیات فوتبال کنند تا اتفاقات برنامه ۹۰ تکرار نشود.

وی افزود: روزی که فوتبال مشهد در سطح کشور و فدراسیون‌ کرسی نداشت، همه خانواده فوتبال از لزوم حضور مشهدی‌ها در تهران صحبت می‌کردند و حالا که اصولی در این وادی ورود کرده و به سمت هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسیده، باز انتقاد می‌شود که چرا وی تهران است؟ اولا که در مشهد حضور دارد و دوما روزهای حضورش در تهران، بسیاری از اقدامات در جهت پیشبرد اهداف فوتبال خراسان رخ داده است. به عنوان مثال همین چند روز پیش مشکلی برای تیم فوتسال آکادمی بی غم رخ داده‌بود که با پیگیری اصولی حل شد و مثل این مورد خیلی زیاد است که دوستان خودشان بهتر از همه می‌دانند.

حیدری با کنایه به یکی از اعضای شورای شهر مشهد گفت: به خاطر دارم که یکی از دوستان ۶ ماه مانده به انتخابات شورای شهر ۱۴۰۰، مدعی بود که اصولی کار اشتباهی کرده که با وجود عضویت در شورای شهر و ریاست بر کمیسیون فرهنگی، وارد هیات فوتبال شده‌است. همان فرد امروز در فاصله ۱ سال و نیم از آن انتقادهای رگباری و سریالی، پس از عضویت در شورای شهر، در یکی از هیات‌های مهم ورزشی به سمت سرپرستی رسیده‌است. صادقانه بگویم که فکر می‌کنم این مسائلی که در خصوص رییس هیات فوتبال و حضورش در هیات رییسه فدراسیون مطرح می‌کنند صرفا بهانه است و شک نکنید اگر خود این دوستان موقعیتی اینچنینی به دست بیاورند، همین مسیر را طی خواهندکرد. آنچه برای ما مهم است رضایتمندی عمومی جامعه فوتبال استان است که فکر می‌کنم خوشبختانه آن را به دست آورده‌ایم.

حیدری تاکید کرد: البته نمی‌گویم جایی برای انتقاد وجود ندارد، قطعا هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که کاری را بی ایراد انجام داده، اما خواهشم این است ناراضیان اگر انتقاد می‌کنند راه حلی هم ارائه کنند. در اتاق من در هیات فوتبال همواره به روی منتقدان دلسوز باز است و آماده شنیدن پیشنهادات و انتقادهای آنها هستم، اما انتقاد سازنده.

وی تاکید کرد: در این مسیر به هیچ کسی باج نخواهیم داد. فوتبال نیازمند وحدت و حمایت است و متوجه نمی‌شوم چرا برخی مدام بر طبل تفرقه می‌کوبند؟ بار دیگر جامعه ورزش و فوتبال را دعوت به همراهی با قطار فوتبال می‌کنم و امیدوارم برخی مجموعه‌ها هم دست از دشمنی با هیات فوتبال بردارند.

1470