چرا بارسلونا به جای گران‌ترین خرید تابستانی به سراغ رافینیا رفت؟

چرا بارسلونا به جای گران‌ترین خرید تابستانی به سراغ رافینیا رفت؟

پایگاه خبری فوتبالی- علت تصمیم بارسلونا برای ترجیح دادن رافینیا به آنتونی در تابستان جاری چه بود؟

به گزارش فوتبالی، بارسلونا و منچستر یونایتد هردو در تابستان امسال بازیکنان برزیلی چالش برانگیزی را جذب کرده‌اند. هردوی این بازیکنان در کمشکش حضور در تیم ملی برزیل برای جام جهانی پیش‌رو هستند.

ظاهرا با اینکه آبی و اناری ها رافینیا را جذب تیم خود کردند اما گزینه آوردن آنتونی از آژاکس را نیز روی میز داشته اند. به گفته روزنامه اسپورت، بارسلونا این دو بازیکن را به طور گسترده‌ای زیر نظر داشته است و در نهایت مدیر ورزشی یعنی یوردی کرایف و  ژاوی هرناندز به این نتیجه رسیدند که رافینیا گزینه مناسب تری است.

یکی از عوامل اساسی این بود که رافینیا به دلیل بازی در شرایط مشابه زیر نظر مارسلو بیلسا، فهم خوبی از سیستم بازی مدنظر ژاوی داشت.

از طرفی، علی‌رغم توانایی فوق‌العاده آنتونی در بازی تک به تک، این بازیکن منچستر یونایتد بیشتر خود محور است. اما رافینیا بیشتر در خدمت تیم است، در دفاع قدرتمند است و از فداکاری نمی ترسد.

از طرف دیگر، مهم‌ترین عامل این است که در نهایت رافینیا به طور قابل ملاحظه ای کم هزینه‌تر بود. منچستر یونایتد در مجموع ۹۵ میلیون یورو در ازای آنتونی پرداخت کرد، ۴۲ میلیون یورو بیشتر از هزینه پرداختی بارسلونا به لیدز.

1471