اتفاق جالب در فوتبال استرالیا: اولین بازی دروازه‌بان 13 ساله

اتفاق جالب در فوتبال استرالیا: اولین بازی دروازه‌بان 13 ساله

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه اوکلی کنونز با استفاده از یک دروازه بان 13 ساله در جام حذفی فوتبال استرالیا در مقابل تیم مک آرتور اف سی خبرساز شد.

به گزارش فوتبالی، اوکلی کنونز در جام حذفی به "ایمر آبیلی" 13 ساله فرصت داد تا این بازیکن به جوان ترین گلزن تاریخ جام حذفی استرالیا تیدل شود و دقایقی را در مقابل تیم مک آرتور اف سی داشته باشد.

در حالی که تیم اوکلی کنونز با نتیجه پنج بر دو عقب بود، کریس تیلور سرمربی این تیم تصمیم گرفت که دقایقی به ابیلی از تیم زیر 14 سال باشگاهش بازی بدهد. برخی از این تصمیم عصبانی شدند و گفتند که این دروازه بان نمی تواند کل دروازه را تحت تسلط خود داشته باشد هر چند که البته دروازه بان 13 ساله گلی را نخورد تا این نتیجه را حفظ کند.  ایمل آمیلی به جای لوئیز ایتالیانو وارد زمین شد.

آبیلی در این باره می گوید:" در دقیقه 85 سرمربی به من گفت که گرم کنم. خیلی خوشحال بودم. استرس نداشتم. هیجان بودم که بتوانم تاریخ سازی کنم. اولین بازیم لحظه خاصی برای من و باشگاه بود."

جالب این که یکی از گلهای مک آرتور توسط دنیل ارزانی به ثمر رسید، بازیکن ایرانی الاصلی که زمانی به منچسترسیتی ملحق شده بود اما هرگز برای این تیم بازی نکرد و در نهایت به فوتبال استرالیا برگشت.

4125