ارزشمندترین باشگاه‌های جهان کدام باشگاه‌ها هستند؟

ارزشمندترین باشگاه‌های جهان کدام باشگاه‌ها هستند؟

پایگاه خبری فوتبالی- رئال مادرید در فهرست ارزشمندترین باشگاه‌های فوتبال فوربز بالاتر از بارسلونا و تیم های لیگ انگلیس قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، یکبار دیگر رئال مادرید باارزش ترین باشگاه فوتبال جهان نام گرفت.

این رده بندی بر مبنای گزارش فوربز بوده که باشگاه فاتح ۱۴ عنوان چمپیونزلیگ را بالاتر از بارسلونا قرار داده است.

فوربز ۵۰ تا از ارزشمند ترین باشگاه های ورزشی جهان را رتبه بندی کرده و رئال مادرید با ارزش ۵.۱ میلیارد دلار (۵.۰۲ میلیارد یورو) در رتبه اول این لیست قرار گرفته است در حالی که ارزش بارسلونا ۵ میلیارد دلار (۴.۹۲ میلیارد یورو) برآورد شده است. هردوی این باشگاها با باشگاه بعدی در این لیست یعنی منچستر یونایتد اختلاف کمی دارند (۴.۶ ميليارد دلار).

لیورپول (۴.۴۵ میلیارد دلار) و بایرن مونیخ (۴.۲۸ میلیارد دلار) دو باشگاه ارزشمند بعدی هستند درحالی که پاری سن ژرمن در جایگاه هفتم قرار دارد (۳.۲ میلیارد دلار). تنها باشگاه لالیگایی دیگر در این لیست اتلتیکو مادرید در جایگاه ۱۳ام است (۱.۵ میلیارد دلار).

روزنامه آ اس اشاره کرد که بیشتر اعضای این لیست را تیم های لیگ آمریکا و اتحادیه بسکتبال آمریکا تشکیل داده‌اند و این نشان می دهد که فوتبال هنوز برای پیشروی در بازارهای آمریکا جا دارد. همچنین توضیحی برای این است که چطور بارسلونا در سالهای اخیر توانسته با وجود بدهی بالای ۱.۳ میلیارد یورو مجددا سرمایه‌گذاری کرده و وام های جدید بگیرد.

1471