رسمی؛ خداحافظی ستاره سابق بارسلونا از دنیای فوتبال

رسمی؛ خداحافظی ستاره سابق بارسلونا از دنیای فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی - آردا توران ستاره ترکیه‌ای سابق تیم‌های اتلتیکو مادرید، بارسلونا و گالاتاسرای در سن سی و پنج سالگی تصمیم به آویختن کفش‌هایش گرفت. 

به گزارش فوتبالی، در فصل گذشته آردا توران در باشگاه گالاتاسرای توپ می‌زد، اما بعد از به اتمام رسیدن قراردادش، دیگر باشگاهی او را نخواست. توران فوتبالش را از جوانان آلتینتپسی ماکلسپور آغاز کرد و خیلی سریع به گالاتاسرای پیوست و در سال 2008 توانست به اولین قهرمانی سوپر لیگ خود دست پیدا کند. او سپس در سال 2011 توجه باشگاه اتلتیکو مادرید را به خود جلب کرد و در فصل 2013-14 که در نهایت به قهرمانی روخی بلانکوس در لالیگا منجر شد، توانست 46 بار برای این تیم بازی کند. او در سال 2015 به بارسلونا پیوست و علیرغم قهرمانی و فتح چندین جام، با مشکلات بسیار فراوانی در کاتالونیا روبرو شد و در نهایت به گالاتاسرای بازگشت تا فوتبالش را به پایان برساند. 

توران درباره خداحافظی‌اش از فوتبال گفت: "ماجراجویی فوق العاده‌ای برای من، مادرم، پدرم، برادرم و همسر و بچه‌هایم بود. امیدوارم شما هم راضی بوده باشید. دوران سختی بود، اما زیبایی‌های خودش نیز داشت. به تمام کسانی که در این راه کنار من بودند درود می‌فرستم و از آن‌ها تشکر می‌کنم." 

فقط 4 بازیکن بیشتر از آردا توران توانسته‌اند برای تیم ملی ترکیه بازی کنند. 

4416