قهرمانی ایتالیا با شکست لهستان/ پایان حسرت 24 ساله لاجوردی‌پوشان

قهرمانی ایتالیا با شکست لهستان/ پایان حسرت 24 ساله لاجوردی‌پوشان

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی والیبال ایتالیا با شکست لهستان به عنوان قهرمان مردان جهان 2022 معرفی شد تا لاجوردی‌پوشان پس از 24 سال، باردیگر به مدال طلای جهان دست پیدا کنند.

به گزارش فوتبالی، مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2022 که از چهارم شهریور به میزبانی اسلوونی و لهستان آغاز شده بود، یکشنبه شب 20 شهریور با برگزاری دو دیدار مرحله نهایی در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه لهستان به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایتالیا در دیدار نهایی این رقابت‌ها که نخستین فینال این مسابقات با حضور دو تیم اروپایی در قرن 21 بود، به مصاف لهستان میزبان رفت و سه بر یک به پیروزی رسید تا برای چهارمین بار بر روی سکو نخست جهان قرار گیرد. 

لهستان در ست نخست این مسابقه 25 بر 22 به پیروزی رسید، اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 18 و 25 بر 20 نتیجه را به ایتالیا واگذار کرد تا به مقام نایب قهرمانی جهان اکتفا کند.

تیم ملی والیبال ایتالیا با کسب هفت برد متوالی برابر تیم‌های کانادا، ترکیه، چین، کوبا، فرانسه، اسلوونی و لهستان به مدال طلای قهرمانی جهان دست یافت.

نماینده سرزمین چکمه‌ها در سال 2022 هجدهمین دوره حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد. تیم ملی والیبال ایتالیا در سال‌های 1990، 1994 و 1998 در سه دوره متوالی به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود و امسال پس از 24 سال به دوران اوج خود بازگشت تا چهارمین قهرمانی جهان را جشن بگیرد.

لهستان نیز که در سال‌های 1974، 2014 و 2018 به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود، به رغم میزبانی در مسابقات امسال به مقام نایب قهرمانی اکتفا کرد تا جام را به ایتالیا تقدیم کند.

لهستان نیز در مسیر نایب قهرمانی شش برد متوالی برابر تیم‌های بلغارستان، مکزیک، آمریکا (دوبار)، تونس و برزیل به دست آورد و در آخرین مسابقه مغلوب ایتالیا شد.

در دیدار رده‌بندی این مسابقات نیز برزیل سه بر یک اسلوونی را شکست داد و به مدال برنز و مقام سومی دست یافت.

برزیل که در سال 2022 هفدهمین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد، سه مدال طلا و قهرمانی متوالی در سال‌های 2002، 2006 و 2010 را در پرونده افتخارات خود در این رقابت‌ها دارد. زردپوشان همچنین سه مدال نقره جهان را در اختیار دارند.

تیم ملی والیبال اسلوونی نیز امسال دومین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد و با استفاده از امتیاز میزبانی به جمع چهار تیم برتر راه یافت و در نهایت رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داد.

1470