رکورد جدید مورینیو: پادشاه دریافت غرامت!

رکورد جدید مورینیو: پادشاه دریافت غرامت!

پایگاه خبری فوتبالی - اخراج توماس توخل مربی آلمانی از هدایت چلسی باعث شد تا بحثی جدید در مورد غرامت ها در فوتبال اروپا داغ شود.

به گزارش فوتبالی، از چند سال پیش کاملا مرسوم شده است که مربیانی که از تیم هایشان اخراج می شوند، مبلغ سنگینی را به عنوان غرامت دریافت می کنند. در حقیقت توخل پس از  100 بازی حضور در چلسی از تیم لندنی اخراج شد. او دو سال دیگر قرارداد داشت و باشگاه لندنی مجبور شد که برای اخراج وی غرامت بپردازد. مدیران چلسی 14.5 میلیون یورو غرامت پرداختند. البته آنها در سالهای اخیر در زمان اخراج کونته و مورینیو نیز غرامت سنگینی را پرداخته بودند.

از میان مربیان فوتبال دنیا رکورد دریافت غرامت متعلق به ژوزه مورینیو است. سرمربی سابق رئال مادرید در زمان اخراج از منچستریونایتد 21 میلیون یورو غرامت گرفت، در زمان اخراج از چلسی 20 میلیون یورو دریافت کرد و در زمان اخراج از تاتنهام نیز 18 میلیون یورو دریافت کرد تا مبلغی در حدود 60 میلیون یورو از این سه باشگاه به عنوان غرامت دریافت کند.

البته رکورد غرامت از یک باشگاه در طول تاریخ متعلق به آنتونیو کونته است که در زمان برکناری از چلسی مبلغ 30 میلیون یورو را از آبی پوشان لندنی دریافت کرد. لورن بلان در زمان اخراج از پی اس جی 19 میلیون یورو دریافت کرد که مبلغ قابل توجهی بود.

4125