گزارش روز/ روز فاجعه داوری در لیگ برتر!

گزارش روز/ روز فاجعه داوری در لیگ برتر!

پایگاه خبری فوتبالی- هفته ششم لیگ برتر تحت تاثیر اشتباهات بزرگ داوری قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که هر روز بیشتر از روز قبل، جای خالی سیستم VAR در لیگ برتر احساس می‌شود، در دو بازی مهم هفته ششم، اشتباهات داوری، کاملا به چشم آمد.

در بازی استقلال و نساجی که در همان اوایل بازی، یاسر همرنگ در صحنه‌ای مشکوک، برخورد پیمان بابایی با صابر حردانی را پنالتی تشخیص نداد و دستور به ادامه بازی داد و در اواخر بازی هم در صحنه‌ای به سود نساجی اعلام پنالتی کرد که از دید عارف غلامی و سایر استقلالی‌ها، به هیچ عنوان پنالتی نبود.

عجیب‌تر از بازی استقلال و نساجی، دیدار نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس بود که قضاوت سیدرضا مهدوی اعتراض هر دو تیم را به همراه داشت. از یک سوی قرمزها اعتقاد داشتند گل سالم آنها در نیمه اول مردود شده و داور به سود آنها یک پنالتی نگرفته و از طرف دیگر نفتی‌ها خود را شایسته یک پنالتی با خطای پورعلی گنجی می‌دانستند و همچنین معتقدند گل دوم پرسپولیس باید مردود می‌شد چون هم لوکادیا در آفساید بود و هم توپ را با دست کنترل کرد.

نکته قابل توجه اینکه تقریبا اکثر کارشناسان داوری، به تصمیمات اشتباه مهدوی در این بازی اشاره داشتند که قضاوت او تاثیر زیادی روی نتیجه بازی داشت.

البته که تا زمانی که VAR به ایران نیاید، نمی‌توان امیدی به بهتر شدن این شرایط داشت اما اینکه در یک روز و به فاصله چند ساعت، اشتباهات داوری بزرگی رخ دهد، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت.

گزارش از پانیذ فرحناک

۴۳۴۴