تراکتور - صنعت نفت؛ برد در تبریز برای برزیل قفل است!

تراکتور - صنعت نفت؛ برد در تبریز برای برزیل قفل است!

پایگاه خبری فوتبالی - صنعت نفت آبادان هیچ‌گاه در تاریخ مسابقات لیگ برتر نتوانسته در شهر تبریز تراکتور را شکست دهد.

به‌ گزارش فوتبالی، تراکتور با بردی که هفته قبل در اراک به دست آورد تا حدودی توانسته روحیه خود را بازیابی کند و بردیف به خوبی می‌داند با کسب اولین پیروزی خانگی چقدر می‌تواند با آرامش در روزهای تعطیلی لیگ به فکر برنامه‌ریزی تیمش باشد. 

در طرف مقابل آبادانی‌ها با وجود اینکه فقط یک امتیاز از تراکتور کمتر دارند ولی سرمربی این تیم‌ علی‌الخصوص بعد از شکست برابر نفت مسجدسلیمان در آبادان تحت فشار قرار دارد و انتقادات از وی به اوج رسیده است.

اما کار پرکاس و تیمش از آن جایی سخت است که بدانید برزیلی‌ها هیچ‌گاه نتوانسته‌اند حریف سرخ‌پوش خود در تبریز را شکست دهند. دو تیم تاکنون ۱۸ بار در لیگ برتر مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل کار ۷ برد برای پرشورها، ۷ تساوی و ۴ برد برای زردپوشان بوده که هر چهار برد برزیل ایران، مربوط به بازیهایی بوده که در آبادان برگزار شده است.

خالی از لطف نیست که به مردان مشترک دو تیم نیز اشاره کنیم. در تیم میزبان تنها بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن طلایی آبادان را در کارنامه دارد رضا یزدان‌دوست است. بازیکنی که گویا مشکلاتی بر سر قراردادش با باشگاه دارد و حتی در تمرینات تراکتور نیز غایب است. اما در جبهه مقابل، ۵ بازیکن سابقه بازی در تبریز را در کارنامه دارند. محمد طیبی و محمد اهل شاخه دو مدافع نفتی‌ها در اولین سالهای زمامداری زنوزی به تیم پرستاره تراکتور پیوستند ولی دوران چندان موفقی را همراه این تیم سپری نکردند. همچنین فرزین گروسیان و فاخر تهامی نیز جزو بازیکنانی بودند که در آخرین دوران تراکتور غیرخصوصی و زمانی که پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته بود در سخت ترین شرایط برای تی تی ها بازی کردند. همچنین محمد قنبری بازیکن تبریزی تیم صنعت نفت است که سابقه بازی در پایه های تراکتور را در رزومه خود دارد.

1997