دبیر فردا در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی شرکت می‌کند

دبیر فردا در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی شرکت می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- درحالیکه تنها یک روز به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی باقی مانده، لابی سنگینی در هتل محل اقامت نزدیک به ۹۰ رئیس فدراسیونی که به بلگراد آمده‌اند، در حال انجام است. 

به گزارش فوتبالی از ساعت 9 تا 14 فردا (18 شهریور) کنگره انتخاباتی UWW در بلگراد به انجام خواهد رسید. میزبان مسابقات هتل مجزایی را برای روسای فدراسیون‌ها و اعضای هیئت رئیسه اتحادیه جهانی در نظر گرفته و به این ترتیب علیرضا دبیر که همراه با تیم ملی کشتی فرنگی راهی بلگراد شد، نتوانست در کنار این تیم باشد.

او می‌خواست که در هتل تیم کشتی فرنگی اقامت داشته باشد، اما عنوان شد که همه روسای فدراسیون‌ها و کسانی که قصد شرکت در انتخابات را دارند باید تا زمان برگزاری مجمع در هتل حیات اقامت کنند. دبیر بعد از برگزاری انتخابات به محل اقامت تیم ملی فرنگی ملحق خواهد شد.

از لحظه ورود اعضای مجمع اتحادیه جهانی به این هتل، لابی سنگینی برای جذب آرا وجود دارد. فردا نزدیک به 90 رئیس فدراسیون در مجمع حاضر خواهند بود و 13 کاندیدا برای 6 پست حضور دارند.

علیرضا دبیر یکی از کاندیداست. او در پی انصراف حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک و نایب‌رئیس فدراسیون از ثبت‌نام، به این خاطر که ایران نیز نماینده‌ای در انتخابات داشته باشد، در دو ساعت پایانی مهلت ثبت‌نام اقدام به کاندیداتوری کرد اما همانطور که خودش بارها تاکید کرده هرگز نتوانسته برای جذب آرا لابی داشته باشد.

او در مصاحبه‌های اخیرش نیز عنوان کرده که فعلا تمرکزش روی مسئله ساخت‌وساز و تیم‌های ملی است و اینطور فکر می‌کند که اگر در این بخش قوی‌تر شویم خود به خود جایگاه‌مان نیز در اتحادیه جهانی بهتر خواهد شد.

بعید به نظر می‌رسد که دبیر در مجمع انتخاباتی فردا رای چندانی داشته باشد، اما او این فرصت را خواهد داشت تا از برنامه‌هایش برای کشتی جهان صحبت کند و شاید باتوجه به موقعیت کشتی ایران در چند سال اخیر و افتخاراتی که در جهانی‌ها کسب کرده، در کنار لابی و مذاکره با کشورهای دیگر، شرایط رئیس فدراسیون کشتی برای انتخابات بعدی را بهبود ببخشد.

۴۱۵۴