تیم منتخب هفته پنجم؛ لشکرهای یک‌نفره

تیم منتخب هفته پنجم؛ لشکرهای یک‌نفره

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

به گزارش فوتبالی، هفته پنجم، محل درخشش تک ستاره‌هایی بود که یک تنه تیمهای‌شان را در بازی نگه داشته و باعث شدند آنها با امتیاز زمین را ترک کنند. بدون صادقی، هیچکدام از 3 گل پرسپولیس رقم نمی‌خورد. بدون اخباری، تراکتور هیچ امتیازی سوغاتی به تبریز نمی‌برد. بدون اسدی، دروازه آلومینیوم در اراک تهدید نمی‌شد. بنابراین تیم منتخب هفته پنجم تشکیل شده از مردانی که حکم لشکرهای یک نفره را برای تیمهای‌شان داشتند. 

* محمدرضا اخباری  

یک روز درخشان دیگر برای اخباری این بار در اراک. اینکه دروازه تراکتور باز نشد و آنها با کلین‌شیت به خانه برگشتند، دلیلش فقط اخباری بود و بس. مهار دقیقه 6 باعث شد تراکتور در بازی بماند و مهار دقیقه 70، پایه‌گذار گل دوم و تیر خلاص شد. 

ذخیره: جام جهانی و حضور در قطر، انگیزه ویژه‌ای به حسین حسینی داده است. در روز خوب استقلال، بدون تردید او، بهترین بازیکن تیمش بود. 

* دانیال اسماعیلی‌فر 

منحنی صعودی او با پیراهن پرسپولیس، قابل کتمان نیست. شماره 5 البته هنوز دقت لازم را در زدن ضربات نهایی ندارد مثل دقیقه 9 بازی با هوادار و به همین دلیل هنوز گل نزده ولی از پاس گلش در این هفته رونمایی شد. 

ذخیره: اگر بازیکنان آلومینیوم، نصف میلاد فخرالدینی تلاش می‌کردند، تراکتور بیشتر از همیشه به دردسر می‌افتاد. 

* امیرمهدی جان‌ملکی 

قفل مقاومت مس در قائمشهر را این مدافع جوان شکست. او طبق معمول روی ضربات آزاد، جلو آمد و بازهم موفق بود و گل اول تیمش را زد. جان‌ملکی در امور دفاعی هم موفق بود و بخصوص با مهار قاسمی‌نژاد، کمک زیادی به تیمش کرد. 

ذخیره: یک برزیلی قلدر به نام جفرسون باهیا در مرکز خط دفاعی مس رفسنجان هست که قدرت دفاعی تیم ربیعی را به بالاترین مرز ممکن رسانده است. 

* آرمان قاسمی 

برای دومین هفته پیاپی از روی نقطه پنالتی گل زد و این بار، کلکسیونی از شادی گل را به اجرا گذاشت. قاسمی به نسبت نورمحمدی و قریشی در خط دفاع 3 نفره ذوب‌آهن، کمتر اشتباه می‌کند و قابلیت ارسال پاس‌های بلند قطری هم دارد. 

ذخیره: زمزمه دعوت به تیم ملی باعث شد یکی از بهترین نمایش‌های آرمین سهرابیان را در قلب خط دفاع گل‌گهر ببینیم. 

* شایان مصلح 

گل‌گهر بعد از رفتن میلاد زکی‌پور، هیچ نقصانی را در سمت چپ خط دفاعش حس نکرد چون شایان مصلح به خوبی این قسمت زمین را برای آنها پر کرده است. مهار سمت راست درخشان ملوان با حضور زائرکاظمین، یعنی مصلح کارش را درست انجام داده است. 

ذخیره: هفته‌های خوب؛ ابوالفضل جلالی روزهایش را این‌چنین با پیراهن استقلال سپری می‌کند. فقط ای کاش کمی در ارسال پاس نهایی دقت کند. 

* وسلی گومز 

یک خارجی درست و حسابی دیگر در ترکیب گل‌گهر. او برابر ملوان، مرد اصلی مرکز زمین تیمش بود و با پای چپ هنرمندش، هر ضربه ایستگاهی را یک خطر تبدیل می‌کرد. مهمترین مشکل او فعلا، عدم توان بدنی برای حضور 90 دقیقه‌ای در زمین است. 

ذخیره: متصل کردن دو نیمه زمین گل‌گهر به هم، برعهده علیرضا علیزاده است و او فعلا توانسته این کار را به خوبی انجام بدهد. 

* رضا اسدی 

فرضیه‌ای که می‌گوید رضا اسدی با پیراهن تراکتور، بهترین روزهای فوتبالش را سپری می‌کند این هفته هم تقویت شد. او پایه‌گذار گل اول تیمش بود و گل دوم را روی یک حرکت انفرادی درخشان زد تا امضایش پای اولین برد برد تراکتور، ثبت شود. 

ذخیره: نامش در مرکز زمین پیکان کمتر شنیده می‌شود ولی منصور باقری، هافبکی است که فوتبال را می‎فهمد و از آن لذت می‌برد. 

* سعید صادقی 

زمین دستگردی برایش خوش‌یمن بود. صادقی بی‌تردید، ستاره اول هفته پنجم بود. مردی که روی هر 3 گل تیمش برابر هوادار نقش داشت و بالاخره از زیر فشار اتفاقات فصل نقل و انتقالات خارج شد. پرسپولیس برای چنین نمایش‌هایی از صادقی، مجبور شد سقف را بترکاند. 

ذخیره: احتمالا ستاره بعدی دیار فوتبالیست‌پرور آبادان، مهدی ممی‌زاده است. جوانی با سرعت بالا و تکنیک خوب. 

* رضا دهقانی 

جایش در آیتم کوبیدن توپ به تیر دروازه در این هفته خالی بود چون تصمیم گرفت، تور را بلرزاند. دهقانی در تراکتور و نساجی هم بازیکن خوبی بود و البته با پیراهن نفت، بهتر هم شده. هافبکی قلدر با قدرت بدنی بالا و البته تکنیک و فانتزی لازم. 

ذخیره: جایگیری اریک بایناما در صحنه گل گل‌گهر، دیدنی بود. او درست در لحظه ارسال عاشوری، به سمت منطقه کور حرکت کرد و پایه‌گذار گل تیمش شد. 

* گوستاوو واگنین 

به جز ریکاردو آلوارز، تراکتور یک خارجی خوب دیگر هم دارد. واگنین سازنده گل اول تراکتور بود و در سایر دقایق بازی هم توانست خودش را نشان دهد. ترکیب عباس‌زاده، آلوارز، واگنین و رضایی بی‌تردید قادر است هر خط دفاعی را از کار بیاندازد.

ذخیره: مهاجمی که بتوان هر فصل روی 5، 6 گلش حساب کرد؛ این شاید بهترین تعریف برای کریم اسلامی باشد که این هفته گل زیبایی هم زد. 

* پیمان رنجبری 

پیراهن نفت و بازی در مسجدسلیمان، همان چیزی بود که رنجبری نیاز داشت. مردی که این هفته، گل اول تیمش را ساخت و گل دوم را از روی نقطه پنالتی زد تا یکی از عوامل اصلی کامبک نفت لقب بگیرد. پاس گل او نشان می‌داد چه آگاهی محیطی بالایی دارد. 

ذخیره: کنترل ارسال دروازه‌بان، استفاده درست از بدن، حرکت در عرض و ضربه‌ای دقیق؛ گل شهریار مغانلو در دربی خیلی کامل بود. 

* تیم هفته: پرسپولیس 

سپاهان و فولاد و استقلال و پیکان، مساوی کردند. همین گزاره کفایت می‌کند تا پرسپولیس را با توجه به برد برابر هوادار به عنوان تیم برتر هفته انتخاب کنیم. آنها البته خوب هم بازی کردند و اگر نبود، اشتباه داوری همچنان صفر قشنگی در ستون گل خورده داشتند. 

ذخیره: تراکتور برای بردن آلومینیوم در اراک، از تمام عناصر بازی‌اش در دفاع و هجوم استفاده کرد و نتیجه‌اش را هم گرفت. 

* بازیکن هفته: سعید صادقی 

گل اول پرسپولیس با پاس فرار سعید صادقی به اسماعیلی‌فر ساخته شد. گل دوم را خودش با حرکتی عرضی و عبور از بین 3 بازیکن حریف زد. گل سوم هم با ضربه‌ای زیبا و درخشان رقم خورد. صادقی جای هیچ حرف و حدیثی برای این انتخاب شدن باقی نگذاشت. 

ذخیره: آلومینیوم بدشانس و تراکتور، خوش‌شانس بود که یکی از بهترین روزهای محمدرضا اخباری در اراک رقم خورد. 

* مربی هفته: قربان بردیف 

هفته پیش و در کنفرانس خبری بعد از بازی فهمید، تبریز با همه جای دنیا فرق می‌کند. این تفهیم شدن هم خودش را با یک ترکیب بهینه در اراک نشان داد که باعث شد اولین برد فصل تراکتور رقم بخورد و بردیف، خودش نشان دهد. 

ذخیره: برد نساجی مدیون تفکر درخشان حمید مطهری بود؛ او تیمش را طوری سر و سامان داد که فضایی برای جولان رستمی، قاسمی‌نژاد و کاظمیان نباشد.

1111