ادعای ایسنا/ پنجره امید وحدت همچنان بسته، بنگر در آستانه برکناری!

ادعای ایسنا/ پنجره امید وحدت همچنان بسته، بنگر در آستانه برکناری!

به نقل از فوتبالی و به نقل از ایسنا، پنجره نماینده خراسان رضوی در لیگ یک برخلاف ادعای مدیر عاملش همچنان بسته است و در آستانه هفته سوم رقابت‌های لیگ یک، این تیم باز هم باید با تلفیقی از بازیکنان جوان و امیدش وارد زمین شود. اتفاقی که در هفته دوم هم برای این تیم رخ داد و منجر به شکست پنج گله مقابل خلیج فارس ماهشهر شد.

پنجره باز شد؟ نه! 

ماجرای پنجره نقل و انتقالاتی امید وحدت تبدیل به یکی از عجایب فوتبال ایران شده‌ است. بدهی به میرو، مهاجم سابق اوکراینی و کوزین، مربی اسبق ایتالیایی شهرخودرو، باعث شد تا پنجره این تیم از زمستان فصل قبل بسته شود.

در نهایت رایزنی‌ها منجر به توافق میان باشگاه امید وحدت و طلبکارهای خارجی شد اما انگار این توافق نقش نوشداروی پس از مرگ سهراب را داشته و حداقل تا این لحظه پنجره باشگاه باز نشده‌ است.

شنیده می‌شود طلب ۴۲ هزار دلاری کوزین به ۲ قسط ۲۵ هزار دلاری و ۱۷ هزار دلاری تقسیم شد و قسط اول به وی پرداخت شد تا رضایتش جلب شود اما ماجرای پرداخت طلب میرو به شکلی متفاوت پیش رفته‌ است.

گویا پس از مذاکره با میروسلاو، طرف مشهدی موفق شده طلب ۴۰۰ هزاری دلار را به عدد ۲۵۰ هزار دلار برساند و متعهد شود در پنج قسط ۵۰ هزار دلاری بدهی خود را بپردازد. شکل پرداخت پول به میرو اما علامت سوال بزرگی را در پی دارد. مدیران امید وحدت چکی را به یکی از دوستان میرو در مشهد داده‌اند و این شخص به بازیکن سابق شهرخودرو اعلام کرده که چک را گرفته و می‌تواند رضایت دهد.

در نهایت ایمیل مربوط به اعلام رضایت شاکیان یکشنبه ارسال شده‌ است؛ ساعاتی پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ یک.

همین موضوع باعث شد با وجود ثبت نام بازیکنان در سامانه، فدراسیون برای اطمینان خاطر بابت باز شدن پنجره و امکان صدور کارت بازی برای بازیکنان امید وحدت از فیفا استعلام بگیرد.

نکته عجیب در این میان اما بدهی جدیدی است که فدراسیون فوتبال به باشگاه امید وحدت اعلام کرده‌ باید پرداخت کنند. گرچه طلب سوبا، بازیکن سابق پدیده، در دی ماه ۱۳۹۷ پرداخت شد اما هزینه دادرسی فیفا معادل ۱۹ هزار فرانک همچنان باقی مانده و حالا فدراسیون به باشگاه امید وحدت اعلام کرده به جز استعلامی که از فیفا گرفته‌اند، برای باز شدن پنجره باید این مبلغ را هم پرداخت نمایند.

بدهی بابت هزینه دادرسی سوبا مربوط به دیروز و امروز نیست و به حدودا ۴ سال قبل باز می‌گردد. سوال اینجاست که چطور فدراسیون در تمام این سال‌ها به شهرخودرو اجازه فعالیت در عرصه نقل و انتقالات داده‌ است؟

به هر حال تا زمان پاسخ فیفا به استعلام فدراسیون فوتبال پنجره امید وحدت همچنان بسته است و این تیم برای فرار از انحلال چاره‌ای ندارد که امروز در مصاف با آرمان‌گهر سیرجان با بازیکنان جوان و امید خود به میدان برود. نکته عجیب اینکه در بازی قبلی هم این تیم کلا ۱۳ بازیکن داشت و اگر گلرش مصدوم می‌شد، معلوم نبود چه کسی درون دروازه می‌ایستاد.

نکته مهم دیگر اما در خصوص جلب رضایت شاکیان داخلی است که شنیده می‌شود جلب رضایت این افراد هم با دادن چک انجام شده‌ است. یک مجموعه هتل و سیدمهدی رحمتی طلبکاران داخلی بودند که با شکایت خود پنجره تیم را بسته بودند. موعد وعده به آن‌ها هم نزدیک است و حتی چند روز قبل، مدیریت هتل محل اقامت بازیکنان هم به باشگاه اعلام کرده کارت‌های شناسایی اعضای تیم را تا زمان دریافت مطالباتش پس نمی‌دهد.

بنگر برکنار شد؟ 

محسن بنگر از ماه گذشته هدایت این تیم را بر عهده گرفته و تمرینات را با حضور بازیکنانی مثل فرزاد حاتمی، محمدرضا خرسندنیا، حامد فلاح‌زاده، سجاد مشکل‌پور و... برگزار کرده اما هنوز یک بار هم روی نیمکت این تیم ننشسته و ترجیح داد در هفته دوم هم بازی تیمش مقابل خلیج فارس ماهشهر را از روی سکو نگاه کند.

حالا از تهران خبر می‌رسد که مدیران شهرخودرو حاضر نیستند قرارداد او ۲ تن از دستیارانش و سرپرست تیم را امضا کنند. در مورد قرارداد بنگر بحث بر سر مبلغ قرارداد است اما در خصوص ۲ دستیار او صحبت‌های عجیبی مطرح است.

سوال دیگر این است که اگر انتقال امتیاز صورت گرفته و این سهمیه لیگ یکی در اختیار مجموعه امید وحدت است، چرا باید در تهران مدیران شهرخودرو در خصوص عقد قرارداد و ثبت آن در سامانه تصمیم‌گیری کنند؟ چرا رمز و نام کاربری باشگاه برای امور ثبت قراردادها در اختیار مدیران امید وحدت نیست و حتی مشخصات ۳۰ بازیکن تیم را حیدرپور در سامانه ثبت کرده‌ است؟

شنیده می‌شود جانشین محسن بنگر هم در باشگاه انتخاب شده و علی حنطه قرار است سرمربی جدید امید وحدت باشد. هرچند با توجه به بسته ماندن پنجره باشگاه و احتمال اینکه امید وحدت مجبور شود تا نیم‌فصل با بازیکنان رده سنی امید و جوانان به میدان برود، بعید است که محسن بنگر خودش هم علاقه‌ای به ماندن در مشهد داشته‌ باشد.

مشخص نیست باشگاه امید وحدت چطور به گزینه‌ای همچون علی حنطه با آن کارنامه پر از شکست در عرصه مربی‌گری رسید ه‌است.

از برگشت خوردن چک تا پول محل اقامت داوران! 

رفتار مدیر عامل جوان امید وحدت اما به حواشی حول این باشگاه دامن زده‌ است. او شب گذشته به هیات فوتبال رفت و با اعضای هیات فوتبال خراسان رضوی به بحث و جدل پرداخت. مشخص نیست در شرایطی که باشگاه هر لحظه در خطر انحلال قرار دارد، چرا وی مخالف ثبت قرارداد و صدور کارت بازی بازیکنان جوان باشگاه است؟ هفته اول هم فرصت بازی به همین خاطر از دست رفت و امید وحدت نتوانست به میدان برود.

وی در حرکتی عجیب به هتل محل اقامت داوران بازی امید وحدت و آرمان‌گهر سیرجان اعلام کرده که هزینه حضور این افراد به وی ارتباطی ندارد و حاضر به پرداخت آن نیست.

محسن حیدری، دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی، طی تماسی با هتل پرداخت هزینه اسکان تیم داوری و ناظران بازی را بر عهده گرفت.

نکته دیگر اما به شکل توافق مدیران امید وحدت و شهرخودرو بازمی‌گردد. بعد از پاس شدن چک یک میلیاردی به مجموعه شهرخودرو، گویا چک چهار میلیاردی دوم انتقال امتیاز برگشت خورده و حمیداوی می‌تواند تیم را دوباره مال خود کند.

گرچه شایعاتی در خصوص بازگشت امتیاز تیم لیگ یکی مشهد به شهرخودرو شنیده می‌شود اما هنوز گویا مجموعه شهرخودرو اقدامی در این خصوص نکرده‌ است.

نکته عجیب دیگر اینکه حتی مدیر عامل امید وحدت حاضر نیست برای تیمش در بازی امروز لباس تهیه کند و به نظر می‌رسد هزینه خرید لباس تیم در بازی با آرمان‌گهر هم توسط هیات فوتبال خراسان رضوی تقبل شده‌ است.

ماجراهای عجیب و غریب فوتبال مشهد تمامی ندارد و مشخص نیست در نهایت چه سرنوشتی در انتظار تیم مشهدی لیگ دسته یک ایران است.

۴۱۵۴