پرکاس: مشکل اصلی صنعت نفت پُر نبودن نیمکت تیم است

پرکاس: مشکل اصلی صنعت نفت پُر نبودن نیمکت تیم است

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی تیم نفت آبادان گفت: مشکل صنعت نفت این بود که نیمکت ما پُر نیست.

به گزارش فوتبالی، رضا پرکاس پس از شکست 2 بر یک نفت آبادان برابر نف مسجد سلیمان در نشست خبری اظهار داشت: بازی امروز را خوب شروع کردیم و توانستیم به گل برسیم. در ادامه هم بازی را کنترل کردیم اما مشکل صنعت نفت این بود که نیمکت ما پر نیست. 3-2 مصدوم داریم و سه بازیکنی که روی آنها حساب می‌کردیم، از دسترس خارج شدند. بیشتر تعویض‌های تهاجمی انجام دادیم اما بازهم در صحنه ای که خیلی عادی بود و در شرایطی که احتمال دادم داور گفت ضربه دروازه اما او پنالتی گرفت.

سرمربی نفت آبادان گفت: ولی تلاش کردیم به بازی برگردیم. فوتبال همین است. در نیمه اول موقعیت های خوبی داشتیم. اگر گل می شد می توانستیم راحت تر بازی کنیم. دو تعویض اجبارداشتیم. باید برای بازی های بعدی تلاش کنیم. خیلی دوست داشتیم سه امتیاز را اینجا نگه داریم و در جدول جایگاه بهتری داشته باشیم. به بازیکنان خسته نباشید می گویم. برخی از آن ها در حد و اندازه خودشان ظاهر نشدند اما نفر بیشتر از این ها نداریم که عوض کنیم. در ترکیبمان بالای 5 بازیکن زیر 25 سال بودند. وقتی تعویض کردیم هم همین بود. اینطور نیست که بازیکن جوان و باتجربه داشته باشیم ولی خواستیم حس جوانگرایی بگیریم.

وی افزود: توجیه نیست. همین بازیکنانی که داریم باید بهترین هایشان را به زمین بفرستیم که با تشخیص خودم و کادرم این کار را کردیم. هرچند یک تعویض ما می توانست در دقایق آخر تهاجمی تر باشد اما ساکی مصدوم بود. به همین خاطر سه دفاع کردیم. با اینحال تیم حریف بسته تر بازی کرد.

پرکاس تصریح کرد: باید توپ را روزی زمین به گردش در می آوردیم که بچه ها 8-7 دقیقه آخر با پاس های بلند به حریف کمک کردند. از آن ها خواسته بودیم این کار را نکنند اما بازیکنان به هرجهت در دقایق آخر احساسی می شوند. اگر روی زمین کار کنند همیشه فوتبال زیباتر است و می توانیم بهتر به گل برسیم. هرچند دقیقه 94 هم یک حمله از کنار کردیم و می توانست گل مساوی را در بر داشته باشد.

وی در خصوص اینکه صنعت نفت در 5 بازی گذشته با یک شویه وارد زمین شده و آیا این را می توان تغییر داد، گفت: اگر منظورتان تغییر شیوه بازی است که بستگی به کیفیت بازیکن دارد. وقتی کیفیت بازیکن همینقدر است هیچ تغییری نمی توانید ایجاد کنید. امروز 3 تغییر در سیستم بازی داشتیم. به بازیکنانی که فکر می کردیم فعالتر هستند و رو به جلو کار می کنند و تکنیک بالاتری دارند بازی دادیم. آن بازیکن تلاشش را می کند اما پتانسیلش همین است. 

پرکاس افزود: چیزی را نمی توانیم تغییر بدهیم. کسی هم روی نیمکت نمانده بود. یک دفاع و یک دروازه بان بود و یک هافبک داشتیم. شریعت را آوردیم. او هم مهاجم، هم وینگر و هم هافبک نفوذی است. بهتر بود 2-5-3 باشیم. دو گلی که خوردیم اشتباهی بود که بچه ها می توانستند راحت تر کار کنند. تاکید شده پاس رو به جلو یا عمقی ندهید. دو سه اشتباه داشتیم که تاوان آن را هم دادیم.

سرمربی نفت آبادان در مورد اینکه وقتی تیم عقب است آیا نیازی بود میانه میدان را در اختیار داشته باشد، عنوان کرد: بازیکنانی که تعویض کردیم خسته بودند. اگر بازیکنی ندودجای او باید 10 بازیکن دیگر بدوند. بازیکن تازه نفس آوردیم که میانه میدان را داشته باشیم نه اینکه دفاعی تر باشیم. 

وی افزود: طالب ریکانی را آوردیم که نبض بازی را به دست بگیریم. او مردانگی کرد با مصدومیتی که دارد با دارو و آمپول وارد زمین شد. حریف می داند باید روی او محکوم برود که این کار را هم کرد. ولی باید لیدری را داخل زمین بفرستیم که به تیم نظم خاص بدهد. خواستیم روی زمین بازی کنیم. بعید می دانم قدرت تهاجمی نفت مسجد سلیمان از پرسپولیس بیشتر است. پرسپولیس به مراتب قوی تر است.

سرمربی نفت آبادان در مورد شرایط ورزشگاه خانگی این تیم عنوان کرد: مدیریت پالایشگاه خیلی خوب این ورزشگاه را مجهز کرد که بتوانیم بازی های خانگی را داشته باشیم. از کی شمس هم تشکر می کنم.

پرکاس با بیان اینکه صنعت نفت این بازی را خوب شروع کرد، ادامه داد: ما سه اشتباه بد داشتیم که منجر به دو گل علیه ما شد. بازیکن باید تمرکز بیشتری داشته باشد. گفتیم بعد از گل زده تمرکز کند که توانستیم نیمه اول را راحت کنترل کنیم. همه این نکات را در نیمه دوم گفتیم اما بازیکن جوان است، تجربه ندارد و پتانسیلش همین است. قبول کنیم تاکتیک چیزی نیست که بتوان یک شبه به بازیکن یاد داد. بازیکن باید خودش را در موقعیت تصمیم گیری های مهمتر قرار بدهد.

وی افزود: همه موارد به بازیکن گفته شد. از کنار زمین هم گفته شد. باید روی این مساله کار شود. قطعا بررسی و بازیکن را آنالیز می کنیم تا ببینیم کدام بازیکن ها می توانند در زمین بهتر جواب بدهند. برای من اسم ها مطرح نیستند. کل دارایی ما همین است. سه بازیکن تاثیر گذار، مریدی، بوعذار و بیت سعید ناخواسته مصدوم شدند. به بازی که امید داشتیم هر سه را داشته باشیم نرسیدند.
پرکاس گفت: خط هافبک ما می توانست از تجربه بهتر، قدرت دریبل، تکنیک، تصمیم گیری، حفظ توپ، تمرکز و... برخوردار باشد. این سه بازیکن برای صنعت نفت هستند اما متاسفانه آن ها را نداشتیم. همه آن هایی که آمدند تمام توانشان را گذاشتند اما همین هستند. کسی را نداشتیم که عوض کنیم و بازی را تغییر بدهیم.

سرمربی نفت آبادان ادامه داد: امیدوارم با تلاش بیشتر و هماهنگی بازیکنان شرایط بهتری پیدا کنیم. نکاتی که باید به آن ها گوشزد می شود. در مسائل گلزنی، توانستم گل بزنیم. دو موقعیت هم داشتیم. همین نحوه گلزدن را کار کرده بودیم. گفتیم از جناحین بیایند. گفتیم با همین شیوه کار کنید قطعا گل می شود. ولی دوبار بیشتر این کار را نکردیم. شاید اگر تمرکز بیشتر بود شرایط بهتری داشتیم. برای کمی جای تعجب دارد. بازیکن در آبادان و آبادانی است اما زود خسته می شود. می گویند خسته نیستیم اما در حرکات نشان می دهد خسته است. پیشنهاد دادم توپ را به گردش در بیاورید.

وی افزود: اگر این هوا برای ما شرجی است برای حریف هم همینطور است. آن ها یک روز در آبادان بازی می کنند و می روند. می توانند سرم بزنند، قرص بخورند و ریکاوری خوب کنند. ولی ما مجبوریم در این هوای شرجی تمرین کنیم. بنابراین بازیکنان باید بدانند که توپ را به گردش در بیاورند. ولی دست من همین است که روی نیمکت است. روی تمام تعویض ها بارها با کادرفنی بحث می کنیم که چه کسی را به زمین بفرستیم.

پرکاس گفت: بعد از 5 دقیقه تعویض می کنیم. هیچ تعویضی را بلافاصله نتوانستم انجام بدهم. قطعا بررسی کردیم که چه کسی را تعویض کنیم. آِیا خط هافبک یا دفاع ما یکباره زیر23 سال شود؟ آیا خط حمله را جوان کنم؟ قصد توجیه ندارم. باید این تیم را روی پا نگه داریم و بالا بکشیم. قطعا با اضافه شدن دو سه بازیکن خودمان که باشگاه پیگیر است قوی تر می شویم. امیدواریم در بازی های بعدی حداکثر امتیازات را بگیریم و بتوانیم به بالای جدول برسیم.

وی تصریح کرد: چند روز تعطیلی می دهیم. برنامه ریزی کردیم که خارج از آبادان اردو داشته باشیم تا از این هوای شرجی دور شویم. بیشتر تمرکز کنیم و دو وعده در روز تمرین داشته باشیم که با قدرت خیلی خوب به بازی خانگی مس رفسنجان برویم و اینجا سه امتیاز شیرین بگیریم.

1470