کشتی های سرنوشت ساز یزدانی، قاسم پور و نخودی با تیلور، کاکس و باروز

کشتی های سرنوشت ساز یزدانی، قاسم پور و نخودی با تیلور، کاکس و باروز

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در مسابقات جهانی تک مبارزه‌هایی هستند که سرنوشت‌ساز محسوب می‌شوند

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، پژمان درستکار درباره وضعیت کشتی‌گیران برای شرکت در مسابقات جهانی، اظهارداشت: امروز (12 شهریور) آخرین تمرین دو جلسه‌ای ما برگزار شد و از فردا (یکشنبه) وارد مرحله دیگری خواهیم شد. سعی می‌کنیم بدن‌ها را خوب ریکاوری کنیم. چیزی که در این تیم مشهود است نشاط و شادابی بچه‌هاست و سعی می‌کنیم تا روز مسابقات همین را حفظ کنیم.

وی در مورد مسابقه شبیه‌سازی با جهانی بلگراد که طی روزهای گذشته برگزار شد، تاکید کرد: این تمرینی بود که روی آن فکر شده بود، با علم و تحقیق این کار را انجام دادیم، این نبود که آزمون و خطا شود. قبلا مورد ارزیابی قرار گرفته بود و در مسابقات جهانی نروژ هم این برنامه را داشتیم، اینجا با شدت و حجم بیشتری انجامش دادیم چون در مقایسه با جهانی سال گذشته، زمان بیشتری در اختیا داشتیم و بدن بچه‌ها هم آماده‌تر بود. 

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان خاطرنشان کرد: این برنامه‌ای بود که باید انجام می‌دادیم تا چیزی که در جهانی با آن روبه‌رو می‌شویم قبل از آن مشابهش را تجربه کرده باشیم. بچه‌ها شرایط بسیار خوبی دارند و از این تمرینات بسیار راضی بودیم. امیدوارم تمام این تمرینات باعث شود که در روز مسابقه بهترین عملکرد را از بچه‌ها شاهد باشیم که یک بار دیگر دل مردم را شاد کنند.

وی در مورد مبارزه‌ شاگردانش با حریفان سنتی، تاکید کرد: قطعا مبارزه‌هایی در بلگراد داریم که تک مبارزه سرنوشت‌ساز برای ما هستند، مثل مبارزه حسن یزدانی - تیلور یا کامران - کاکس، نخودی -جردن باروز اما ما همه تمرکزمان را روی این نگذاشتیم کشتی بی‌ر‌کورد است و باید روی حریفان دیگر هم فکر و تمرکز کنیم اما برای اینها هم برنامه ویژه و آنالیز داشته‌ایم. 

درستکار ادامه داد: امروز بحث آمادگی جسمانی در دنیا یک بحث مهم است. ما هم تمام کارهایی که باید در این زمینه انجام می‌دادیم را در بحث طراحی تمرین و اردوها انجام دادیم. در تمامی مراحل اردو با تست آمادگی جسمانی حتی اصل تفاوت فردی را هم رعایت کردیم و همه تمرینات برنامه‌ریزی شده بود. این بار یک دکتر تغذیه خوب که علاوه بر تغذیه در بحث مکمل‌ها هم به ما کمک می‌کرد، با بچه ها گام به گام جلو آمد، ان‌شاءالله که همه اینها منجر به این شود که روز مسابقه نتیجه بگیریم. ما روز 21 شهریور عازم بلگراد هستیم. سه روز قبل مسابقه آنجا هستیم تا بچه‌ها با محیط هم به لحاظ بدنی هماهنگ شوند.

سرمربی تیم ملی آزاد در گفت‌وگو با برنامه دایره طلایی، گفت: این قول را از طرف بچه‌ها می‌دهم که با تمام توان‌شان برای سربلندی کشور و افراشته شدن پرچم ایران تلاش خواهند کرد که دل مردم شاد کنند. از مردم هم می‌خواه دعا و انرژی خوب‌شان بدرقه راه تیم باشد. امیدوارم که نتایج خوبی بگیریم و خدا کمک کند چون تیم زحمتش را کشیده و از اینجا به بعد دیگر دست خداست که دعا می‌کنیم خداوند هم در خلق بهترین نتیجه به بچه‌ها کمک کند.

درستکار در خاتمه تاکید کرد: این بچه ها کم‌توقع‌ترین ورزشکاران کشورمان هستند که با وجود تمام سختی‌ها برای سربلندی کشور زحمت می‌کشند. از فدراسیون کشتی که همه جور امکانات را در اختیار تیم قرار داده هم ممنونم.

1470