9 نکته از فولادشهر/ بازهم پاتوسی و دقایق تلف شده و سپاهان

9 نکته از فولادشهر/ بازهم پاتوسی و دقایق تلف شده و سپاهان

پایگاه خبری فوتبالی: ١- بازگشت اجباری سپاهان به ورز‌شگاه خاطره‌ها بخاطر خرابی چمن نقش جهان اولین نکته این بازی بود. ورزشگاه فولاد شهر صندوقچه اکثر خاطرات زیبا و رویایی  و گاه تلخ و غم‌انگیز هواداران سپاهان است.

٢-  ترکیب فولاد خوزستان با حضور سپاهانی‌های قدیم همچون ساسان انصاری، کولیبالی، سعید آقایی، علی قربانی و کریستوفر کنت در مقابل حضور فرشاد احمدزاده بازیکن سابق فولاد خوزستان در سپاهان از نکات حاشیه‌ای و جذاب قبل از شروع این دیدار بود.

3- پانزده دقیقه ابتدایی و پرس از بالای فولاد با سه مهاجم بر روی خط دفاع سپاهان برای جلوگیری از بازی‌سازی مدافعان نشان از شناخت بالای جواد نکونام از حریفش می‌داد، فولاد تا لحظات پایانی این روند را منظم و بی‌نقص ادامه داد تا جواب گرفت. 

4- در سپاهان مورایس مانوئل فرناندز یک بازیکن کاملا آزاد است، از قلب دفاع تا نوک حمله جولانگاه مغز متفکر زردهاست، مغز متفکری که سربازی جنگنده و کوشا چون ریگی را در کنار خود دارد. 

5- هواداران سپاهان هنوز اعلام پنالتی اشتباه فغانی در لیگ هجدهم در دقایق پایانی بازی شهر خودرو و سپاهان در مشهد به نفع شهرخودرو را فراموش نکرده‌اند و آن را عامل از دست دادن قهرمانی در آن فصل می‌دانند، آنها فغانی را با کوچکترین سوت اشتباه مورد لطف قرار می‌دادند.

6- یاسین سلمانی که در کل جریان بازی کاملا محو بود در دقیقه ٩٢ یک پاس گل در عمق هم به پاتوسی داد تا خاطرات بازی چند سال پیش سپاهان و استقلال و گلزنی در لحظات پایانی این بازیکن باکیفیت آفریقایی به سپاهان برایش زنده شود.

7- با توجه به عقبه تفکرات دو سرمربی که ریشه در سبک کاری کی‌روش و مورینیو دارد پیش‌بینی یک بازی درگیرانه و متمرکز چندان دور از ذهن نبود، دیداری که اگر اشتباه بزرگ یاسین سلمانی نبود نتیجه بدون گل  برایش عادلانه‌تر به نظر می‌رسید.

8- جواد نکونام و فولاد خوزستان که در سایه نقل و انتقالات پر سر و صدای رقبا آرام آرام تیم خود را تجهیز کردند حالا در دو هفته پیاپی با شکست دادن دو رقیب از رقبای اصلی در همین ابتدای لیگ روحیه خوبی گرفتند.

9- سپاهان فوتبال منظم، قابل قبول و بابرنامه‌ای ارائه می‌دهد اما معلوم نیست چرا دو سه بازیکن مثلا یاسین سلمانی جوان نسبت به فصل پیش آنقدر افت کرده‌اند، بازیکنی که در صورت آمادگی توانایی ایجاد تفاوت در هر بازی را دارد، سلمانی در ابتدای راه است و نباید غیر مسئولانه و گاه نمایشی فوتبال بازی کند.

گزارش از پیمان خنافری