شانس بالای کره جنوبی برای میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا

شانس بالای کره جنوبی برای میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از انصراف چین، کشور کره جنوبی شانس بالایی برای میزبانی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا دارد.

به گزارش فوتبالی، بعد از انصراف چین از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ فوتبال آسیا، چهار کشور استرالیا، اندونزی، کره جنوبی و قطر برای میزبانی این رقابت‌ها درخواست خود را به AFC ارسال کردند.

کنفدراسیون آسیا در ماه سپتامبر بازرسان خود را برای بررسی امکانات و ورزشگاه‌ها به این چهار کشور اعزام می‌کند تا ماه آینده میزبان این رقابت‌ها را معرفی کند.

طبق اعلام رسانه‌های ورزشی کره جنوبی، این کشور شانس بالاتری نسبت به سه کشور دیگر برای میزبانی دارد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۲۳ در کره جنوبی برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های کره‌ای، استرالیا سال آینده میلادی به همراه نیوزلند میزبان جام جهانی زیر ۲۰ سال زنان است. اندونزی هم میزبانی جام جهانی زیر ۲۰ سال را بر عهده دارد و قطر هم کمتر از ۱۰۰ روز دیگر برگزار کننده جام جهانی مردان است.

به این ترتیب، کره جنوبی تنها کشوری است که در سال ۲۰۲۳ میزبان هیچ رویدادی نیست و بنابراین گزینه اصلی میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا محسوب می‌شود.

علاوه بر این، کره جنوبی ۶۳ سال است که میزبان جام ملت‌های آسیا نبوده و احتمالاً این موضوع هم روی میزبانی آنها برای سال ۲۰۲۳ تاثیرگذار خواهد بود.

۴۱۵۴