رحمتی: قرعه سختی داریم/ توپ‌های ما هم تبدیل به گل می‌شود

رحمتی: قرعه سختی داریم/ توپ‌های ما هم تبدیل به گل می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک بر این باور است که تیمش با گذشت زمان نتایج بهتری کسب خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، سید مهدی رحمتی در نشست خبری پیش از دیدار مس رفسنجان و آلومینیوم اراک گفت: سه هفته از شروع لیگ گذشته و زمان می‌برد تا تیم‌ها به شرایط آرمانی خود برسند. تغییراتی در همه تیم‌ها رخ داده؛ به‌ویژه آلومینیوم که 15 تا 18 بازیکن تغییر کرده‌اند و تیم‌مان جوان و یکدست شده است. دو بازیکن خارجی دیر به ما اضافه شده‌اند، اما اینها دلیل نمی‌شود که بگوییم نتایج‌مان مستلزم این مسئله است.

وی با بیان اینکه بخشی از نتیجه نگرفتن تیم به هماهنگ نشدن بازیکنان برمی‌گردد، تصریح کرد: باید بیشتر تلاش کنیم تا بازیکنان زودتر به هماهنگی برسند و امیدوارم به روند خوب خودمان که پایان فصل گذشته داشتیم، برسیم.

سرمربی آلومینیوم اراک درخصوص اعتقاد خودش به بازیکنان جوان خاطرنشان کرد: از زمانی که فوتبال را آغاز کردم، شاگرد اساتیدی چون مرحوم محمود یاوری و غلامحسین پیروانی بوده‌ام و در ادامه با مربیانی کار کردم که به جوانان اعتقاد داشتند. ضعف فوتبال ما این بود که بازیکن 25 ساله را جوان می‌خواندیم؛ این در حالی است که بازیکنان 18 تا 20 ساله جوان محسوب می‌شوند. من در سن 20 سالگی 15 بازی ملی داشتم.

رحمتی با اشاره به تصمیم خودش مبنی بر جوانگرایی آلومینیوم گفت: با صحبت‌هایی که با اعضای هیئت مدیره کارخانه و باشگاه آلومینیوم داشتیم، تمام دغدغه ما این بود که پشتوانه خوبی برای آلومینیوم درست کنیم و به دنبال حفظ تیم بودیم. بخش دوم تیم ما هم جوانانی بودند که در تیم‌های خود بازی می‌کردند و جزو بازیکنان خوب این تیم‌ها بوده‌اند. بازیکنان زیر 20 ساله ما در رده ملی پایه، کمتر از 20 یا 30 بازی ملی نداشتند.

سرمربی آلومینیوم با تمجید از یونس اکبرپور عنوان کرد: این بازیکن در تیم مس رفسنجان بود که او را با رامتین سلیمان‌زاده جابجا کردیم. اکبرپور در مجموع سه یا چهار بازی برای مس رفسنجان کرد، اما این فصل تاکنون در سه مسابقه به میدان رفته است. سایر بازیکنان جوان مانند آزادی و هوشمند نیز همین شرایط را دارند. تیمی را تحویل گرفتیم که میانگین سنی آن 33 سال بود و الان به 28 سال رسیده است. دو بازیکن خارجی هم خیلی تلاش کردند به شرایط تیم برسند که این زمان می‌برد.

رحمتی با بیان اینکه هانسل زاپاتا به انگلیسی مسلط نیست و کار آلومینیومی‌ها سخت‌تر است، اظهار داشت: هرچه جلو می‌رویم، نتایج بهتری می‌گیریم. قرعه سختی داریم و در هفته‌های نخست با تیم‌هایی بازی داریم که برای قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی بسته شده‌اند. این را از سطح بازیکنان و هزینه باشگاه‌ها متوجه می‌شوید. به همه بازیکنانم ایمان دارم و نفرات بسیار خوبی در اختیار داریم. با لطف خدا و همت بچه‌ها، خیلی زود به شرایط مد نظر هواداران و توقع خودمان می‌رسیم.

وی با تمجید از تیم مس رفسنجان گفت: با تیم خوبی بازی داریم که کادر فنی و بازیکنان بسیار خوبی دارد. بازی بسیار دشواری پیش رو داریم، اما از پیش بازنده نیستیم و اطمینان دارم یکی از بهترین بازی‌های لیگ را از لحاظ فنی، تاکتیکی و نتیجه می‌بینیم. با تمام قوا و برای پیروزی بازی می‌کنیم. اصلاً دوست ندارم بگویم به دنبال ضد فوتبال یا بازی بسته هستم.

سرمربی آلومینیوم با بیان اینکه دوست دارد تیمش رو به جلو بازی کند، گفت: اگر آمار بازی با پرسپولیس را ببینید، متوجه حرف من می‌شوید. 9 شوت به سمت دروازه پرسپولیس زدیم، اما این تیم تنها سه شوت در چارچوب داشت که یک توپ تبدیل به گل شد. این توپ‌های ما هم تبدیل به گل می‌شود و با تلاش بازیکنان، مصمم هستیم نتیجه بازی را به سود خودمان رقم بزنیم.

رحمتی در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و پیروزی مهدی تاج در رقابت ریاست این فدراسیون تصریح کرد: دوست ندارم درباره این مسائل صحبت کنم و اجازه بدهید تمرکزمان روی دیدار با مس رفسنجان باشد. زمان زیادی داریم تا درباره فوتبال ایران و اتفاقاتی که شب و نیمه‌شب رخ می‌دهد، صحبت کنیم. این مسائل ذهن مردم را درگیر می‌کند. امیدوارم اتفاقی بیفتد که فوتبال ایران از آن سود ببرد و باعث موفقیت تیم ملی شود.

۴۱۵۴