طاهری: همسران و خواهران بازیکنان استقلال هم در استادیوم بودند

طاهری: همسران و خواهران بازیکنان استقلال هم در استادیوم بودند

پایگاه خبری فوتبالی - مدیر تیم استقلال گفت: هر ساعتی به ما بگویند بازی کنید بازی می‌کنیم و فقط تابع تیم میزبان هستیم. در سفر به مسجد سلیمان دنبال سه امتیاز هستیم، اما...

به گزارش فوتبالی، بیژن طاهری، بازیکن اسبق و سرپرست تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر پیرامون تیم استقلال و حضور بانوان، همچنین دیدار آینده مقابل نفت مسجدسلیمان اظهاراتی را مطرح کرد.
درباره مهمترین اتفاق بازی استقلال و مس که حضور بانوان در استادیوم بود چه صحبتی دارید؟

این اتفاق خیلی خوب بود. فکر میکنم در این چند ساله همه اتفاقات خوب برای استقلال رخ می دهد و این خیلی مهم بود که خانمها به استادیوم آمدند و بدون کوچکترین مشکلی هم، استادیوم را ترک کردند. خیلی از آنها می‌گفتند این برای اولین بار بوده که توانسته بودند به استادیوم بیایند.

اما تقریبا می توان گفت همه آنها اولین بارشان بود، چون تماشاگر سن و سال داری بین هواداران دیده نمی شد؟

بله شما درست می‌گویید اما ظاهراً تعدادی از آنها در بازی های ملی به استادیوم آزادی آمده بودند. ولی تقریباً همه آنها برای اولین بار به آزادی آمدند. امیدوارم این اتفاق خوب ادامه پیدا کند چون حضور بانوان باعث می شود شور و شوق بازیکنان و مربیان هم برای فوتبال بیشتر باشد.

حضور بانوان چه تاثیری روی آقایان و جو همیشگی استادیوم آزادی گذاشته بود؟

ما ایرانی هستیم و با غیرت. همه ما می‌دانیم که ایرانی ناموس پرست است و وقتی آقایان دیدند خانمها در استادیوم هستند کوچکترین حرف نامربوطی در استادیوم شنیده نشد. من مطمئنم حتی اگر ما می باختیم هم رعایت خانم ها را می کردند. خوشبختانه فرهنگ ایرانی بالاست.

زمانی که بازیکن مس، صالح حردانی را هل داد تماشاگران خانم نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

به هر حال طبیعی است! که وقتی چنین اتفاقی افتاده آنها هم ناراحت شوند اما به طور کلی جو استادیوم عالی بود. در آن صحنه من خودم ورود کردم و نگذاشتم بازیکنان هم غائله را بزرگ تر کنند.

به عنوان مدیر تیم، تاثیر حضور بانوان روی بازیکنان و اعضای کادر فنی را چطور ارزیابی میکنید؟

چون اولین بار بود تاثیر مثبت داشت. جا دارد بگویم تعدادی از بازیکنان خواهران و همسران شان را هم به استادیوم آورده بودند. اتفاقی که ما هم دوست داشتیم در دوران فوتبال مان اتفاق بیفتد اما هرگز به عمر فوتبال ما قد نداد! خوش به حال بازیکنان امروز که میتوانند همسران و خواهران شان را به استادیوم بیاورند تا فوتبال شان را از نزدیک ببینند. جا دارد از همین طریق از همه مسئولانی که در این زمینه دخیل بودند تشکر کنیم. به ویژه نیروی یگان ویژه و حراست ورزشگاه آزادی که من از روز قبل از مسابقه دیدم چندین و چند بار در این باره جلسه گذاشتند تا همه چیز با نظم و انضباط خوبی برگزار شود.

برد استقلال مقابل مس کرمان را چطور توصیف میکنید؟

به طور کلی در هفته‌های ابتدایی تیم ها فراز و نشیب دارند تا کم کم جا بیفتند. این مهم بود که ما بتوانیم در هفته های اول امتیاز خوبی بگیریم که شکر خدا تا اینجا به نسبت خوب کار کردیم. قطعاً هر چه از مسابقات سپری شود بازی ها هم زیباتر خواهد شد. این لیگ حوادث زیادی را در دل خودش جای داده که انشالله با قدرت به جلو می رویم. هرکس بیشتر زحمت بکشد و تلاش کند نتیجه اش را هم خواهد دید. قطعاً در هفته‌های ابتدایی تیم ها زیاد بالا و پایین میشوند اما مهم این است که ما در این هفته ها خوب امتیاز جمع کنیم تا در پایان فصل با خیال راحت به مسابقات بپردازیم.

نفت مسجدسلیمان و بازی در هوای گرم خوزستان می تواند یک چالش جدی برای استقلال باشد.

این اولین بار نیست که در این چند سال به مسجدسلیمان می رویم این شهر مردم فوتبال دوستی دارد که قطعاً علاقمند هستند تیمشان نتیجه بگیرد. اما ما هم دنبال ۳ امتیاز هستیم تا روند رو به بالای خودمان را حفظ کنیم.

بعنوان کسی که تجربه کار با شفر را دارید، رابطه بین ساپینتو و اعضای تیم را چطور ارزیابی میکنید؟

رابطه خیلی گرم و خوبی دارد. وقتی سرمربی جدید خارجی وارد یک کشور می‌شود باید به او زمان داد تا با فرهنگ و محیط آن کشور آشنا شود. البته او خیلی خوب و سریع با این مسائل آشنا شد و حالا همه چیز را تحت کنترل دارد. من و باشگاه هم اگر مواردی باشد به او یادآور می شویم. در رابطه با بازیکنان هم خیلی دوستانه با آنها رفتار می کند. هم با آنها شوخی میکند و هم به موقع جدی می شود.

لابد زمانی که جدی باشد هم خیلی عصبانی است؟

بهر حال او یک مربی حرفه‌ای است و موقع کار با کسی شوخی ندارد. به همان اندازه که با شاگردانش شوخی می کند از آنها هم توقع دارد که البته اگر غیر از این باشد نتیجه نمی گیرد. چون مسئولیت سنگینی بر دوش خودش احساس می کند.

با ساعت برگزاری مسابقه تان مقابل نفت مسجدسلیمان مشکلی ندارید؟ ظاهرا میزبان می خواهد از هوای خنک شب بیشتر استفاده کند و از طرفی کنداکتور تلویزیون هم برایتان مشکل ساز است. فکر نمی کنید این بازی دیر وقت برگزار می شود؟

ما مشکلی با زمان بازی نداریم و تابع نظر میزبان مان هستیم. شاید تیم میزبان می خواهد در هوای بهتری بازی کند و یا شاید به خاطر هم‌زمان بودن چند بازی مسئولان سازمان لیگ برای پخش تلویزیونی ساعت ها را متفاوت تنظیم کرده اند. ما برای برد و کسب سه امتیاز به میدان می رویم و فرقی هم نمیکند چه ساعتی باشد. ولی در بحث بازگشت قطعاً شرایط برای مان راحت نیست. چون با یک حساب سرانگشتی فکر می کنم ساعت ۳ بامداد چهارشنبه به تهران برسیم.

1470