به بهانه مصدومیت صیادمنش؛ بدشانس‌های فوتبال ایران

به بهانه مصدومیت صیادمنش؛ بدشانس‌های فوتبال ایران

پایگاه خبری فوتبالی- اللهیار صیادمنش چندمین ملی‌پوشی است که حضور در جام جهانی را از دست می‌دهد؟ 

به گزارش فوتبالی، خبری که هیچکس در فوتبال ایران علاقه‌مند به شنیدنش نبود بالاخره از راه رسید و دوری سه ماهه اللهیار صیادمنش از میادین فوتبال رسما مورد تایید قرار گرفت. 

با این حساب بازیکن تیم هال سیتی رسما رقابت‌های جام جهانی قطر را از دست می‌دهد. اللهیار البته که اولین بازیکن ملی‌پوشی نیست که در آستانه جام جهانی مصدوم شده و این تورنمنت را از دست داده و روزنامه جام جم در گزارشی، به بقیه بدشانس‌های تیم ملی هم اشاره داشته است:

رضا شاهرودی

وینگر و مدافع اسبق سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس.بازیکنی که جام ملت‌های آسیای 1996 و جام جهانی 1998 را به شکلی عجیب از دست داد. شاهرودی شاید بدشانس ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران باشد که دو تورنمنت مهم را خیلی راحت و با بدشانسی محض از دست داده است . او در جام جهانی 98 یک روز قبل از بازی با یوگسلاوی برای سر زدن بلند شد که روی مچ پای خود فرود آمد و با مصدومیتی که با آن مواجه شد این تورنمنت را از دست داد.مصدومیت رضا شاهرودی روی آینده فوتبالی او که قرار بود راهی بوندس لیگا و هامبورگ شود تاثیر گذاشت و نتوانست در آن مقطع لژیونر شود.

مجتبی جباری

بی‌شک بدترین اتفاق زندگی فوتبال جباری مصدومیت قبل از جام‌جهانی 2006 آلمان بود. مجتبی جباری جوان که خود را به‌عنوان هافبکی خلاق و باهوش در فوتبال ایران مطرح کرده و در آن زمان تازه از ابومسلم به استقلال پیوسته بود و در میانه زمین عملکردی چشم‌نواز داشت اما زمانی‌که تیم ملی برای اردوی آماده‌سازی خود به سوئیس رفت، جباری در یکی از تمرینات دچار پارگی رباط صلیبی شد و درحالی که انتظار می‌رفت یکی از نفرات ثابت ایران در آن رقابت‌ها باشد نه‌فقط جام‌جهانی بلکه بخش عمده‌ای از فصل بعد و همچنین لیگ قهرمانان را نیز از دست داد. جباری در آن زمان می‌توانست با درخشش در جام‌جهانی حتی مسیر حضورش در لیگ‌های معتبر اروپایی را نیز هموار کند.

جباری البته یک‌بار دیگر هم شانس حضور در جام‌جهانی را داشت که این‌بار با تصمیم خودش پیش از جام‌جهانی 2014 برزیل از تیم ملی کنار رفت و با انتشار نامه‌ای خداحافظی‌اش را اعلام کرد که کارلوس کی‌روش هم به‌سرعت آن را پذیرفت.

هاشم بیک‌زاده

در حالی که تیم ملی ایران با کارلوس کی‌روش موفق شد پس از یکدوره غیبت به جام جهانی صعود کند،این‌بار این هاشم بیک‌زاده بود که در بدترین زمان ممکن آسیب دید تا در برزیل 2014 غایب باشد. 

او یکی از نفرات منتخب کی‌روش برای این رقابت‌ها بود و در فهرست نهایی تیم هم قرار داشت اما 10 روز قبل از شروع این مسابقات و در جریان دیدار برابر مونته‌نگرو دچار گرفتگی شدید عضله پا شد تا مجبور به ترک زمین شود و همین مصدومیت هم درنهایت باعث شد نتواند تیم ملی را در سه دیدار برابر آرژانتین، نیجریه و بوسنی همراهی کند.

ستار زارع

یکی از نفرات محبوب برانکو در فوتبال ایران که در تیم ملی از او هم زیاد استفاده می‌کرد ستار زارع بود که در آن زمان در تیم برق شیراز بازی می‌کرد. زارع با توجه به محبوبیتی که نزد مربی کروات داشت، امید زیادی داشت تا در ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 به میدان برود اما او هم به جمع ملی‌پوشان بدشانس فوتبال ایران اضافه شد که در فاصله کمی تا جام‌جهانی مصدوم شدند. زارع در جریان یکی از تمرینات تیم ملی در آلمان آسیب دید و برانکو هم مجبور شد محرم نویدکیا را جانشین او کند و به این ترتیب زارع که در دوران فوتبالش هیچ‌گاه در باشگاه‌های بزرگ ایرانی بازی نکرد نتوانست جام‌جهانی را نیز تجربه کند.

7655