بازیکن بارسلونا که مادرش را با بیماری مشابه مربی اسبق بارسلونا از دست داد

بازیکن بارسلونا که مادرش را با بیماری مشابه مربی اسبق بارسلونا از دست داد

پایگاه خبری فوتبالی - امشب از ساعت 12 بارسلونا و منچسترسیتی در یک بازی دوستانه به مصاف هم می روند و بدین ترتیب شاهد حضور دوباره پپ گواردیولا در ورزشگاه نیوکمپ هستیم.

به گزارش فوتبالی، این بازی دوستانه برای یک بزرگداشت ویژه و ادای احترام به بیماران مبتلا به ALS است. این بیماری یک بیماری عصبی است که به طور کلی سیستم عصبی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و برخی از قسمت های بدن فلج می شود. اکنون خوان کارلوس اونزوئه، سرمربی اسبق سلتاویگو که در دوران لوییز انریکه کمک مربی بارسلونا بود به این بیماری مبتلا است و این بازی میان منچسترسیتی و بارسلونا هم به نوعی ادای احترام به او نیز هست.

یک نفر دیگر هم در متن این بازی قرار دارد و او هم سرجی روبرتو است. پیش‌تر این بازیکن اسپانیایی بارسلونا هم این بیماری را در خانواده خود تجربه کرده است. در واقع ماریا رزا، مادر سرجی روبرتو هم به بیماری ALS مبتلا بوده است و در سال 2019 درگذشته است. این بازی منچسترسیتی و بارسلونا ادای احترامی به او هم هست.

در حال حاضر برای بیماری ALS یک درمان شناخته شده و قطعی وجود ندارد و افراد مبتلا به این بیماری شرایط دشواری را تجربه می کنند.

1470