بازیکنی که مسی را نیمکت‌نشین کرد، فوتبالش را در لیگ دسته سه تمام کرد!

بازیکنی که مسی را نیمکت‌نشین کرد، فوتبالش را در لیگ دسته سه تمام کرد!

پایگاه خبری فوتبالی - گوستاوو اوبرمن در سال 2005 کاری را کرد که تا هفده سال بعد از آن هیچ بازیکن دیگری نتوانست تکرار کند.

به گزارش فوتبالی، بازیکن آکادمی آرژنتینوس جونیور در جام جهانی زیر 20 سال در اولین هفته مسابقات توانست مسی را نیمکت نشین کند و بالاتر از لئو در ترکیب قرار بگیرد. آرژانتین در آن مسابقات به قهرمانی رسید که لئو بازیکنی 18 ساله بود که تازه به شهرت رسیده بود. در اولین بازی مسابقات، فرانسیسکو فرارو سرمربی آرژانتین تصمیم گرفت که اوبرمن را جلوتر از مسی در خط حمله تیمش قرار بدهد. آمریکا در ان بازی با تک گل بارت با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

از آن نسل بازیکنانی نظیر زابالتا، بیلیا، گارای، گاگو و آگوئرو در فوتبال اروپا درخشیدند. آنها سه سال بعد از آن توانستند مدال طلای المپیک پکن را به دست بیاورند. مسی در بازی دوم آرژانتین مقابل مصر در کنار اوبرمن در ترکیب قرار گرفت و آگوئرو در نیمه دوم وارد زمین شد. لئو یکی از دو گل آرژانتین را در پیروزی دو بر صفر به ثمر رساند. مسی در پیروزی بعدی آرژانتین مقابل آلمان نیز در ترکیب اصلی قرار داشت.

مسی در مراحل حذفی ان مسابقات نیز گلزنی کرد و به تیم ملی آرژانتین کمک کرد تا با پیروزی مقابل کلمبیا، اسپانیا، برزیل و نیجریه به قهرمانی برسد. جالب این که اوبرمن در همه بازیها به جز بازی با اسپانیا فیکس بود که در آن بازی به عنوان نیمکت نشین وارد زمین شد و گل مهمی را به ثبت رساند.

مسیر فوتبال مسی و اوبرمن البته کاملا متفاوت بود. لئو به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شد در حالی که اوبرمن در تیم هایی نظیر کلوژ رومانی، کاستیون و کوردوبا در اسپانیا بازی کرد و در چهار سال پایانی فوتبالش در تیم "دوکسود" در لیگ دسته سه آرژانتین بازی کرد.  خودش در مورد پایان فوتبالش گفت:"مربی به من گفت که دیگر روی من حساب نمی کند. من می خواستم که در این تیم بمانم اما مربی من را نخواست و از این بابت ناراحت هستم."

4125