گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از نقش جهان: زیبا، تاکتیک‌دار و مطمئن با مورایس!

گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از نقش جهان: زیبا، تاکتیک‌دار و مطمئن با مورایس!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: هر چه از مصاحبه های قبل و بعد از بازی محرم نویدکیا نکته و حاشیه استخراج می شد از مورایس هم می شود! مرد پرتغالی نَم پَس نمی دهد.

دو: حضور هواداران نکته زیبا و جذاب این بازی بود که اگر حداقل یک روز زودتر مجوز حضورشان صادر می شد هم تعداد بیشتری از هوادارن سپاهان به سکوها جان می دادند هم هواداران پرشور نساجی تیم محبوبشان را همراهی می کردند. 

سه: سپاهان ظاهرا یکی از عادت های بد فصل قبل را به خوبی کنار گذاشته است و آن بازگشت به بازی و از هم پاشیده نشدن شیرازه تیم بعد از گل خوردن است. 

چهار: از صحنه گل اول بازی و اشتباه فردی نیلسون که بگذریم مورایس همچون بازی با استقلال نشان داد که سازماندهی خط دفاع و دفاع تیمی از برنامه های اصلی او در راه رسیدن به هدف است. دفاع سپاهان در هوا و زمین کم نقص عمل می کند. 

پنج: نساجی و حمید مطهری در ورزشگاه شهید وطنی و در کنار هوادارانشان گریبان هر تیمی را خواهند گرفت، گواه این نکته ٢٠ دقیقه پایانی بازی و فشار همه جانبه این تیم به سپاهان مدعی در ورزشگاه نقش جهان جلوی چشم هوادارانش است.

شش: فرناندر که فقط با چند دقیقه بازی در مقابل استقلال هواداران سپاهان را بسیار امیدوار کرده بود با درخشش در این بازی نشان داد امید هواداران بی جهت نبوده است. در عوض کامسوبا با همین چند دقیقه بازی همه را نا امید کرد!

هفت: این میزان از استرس و عدم تمرکز در خروج ها و شروع مجدد ها در دو بازی ابتدایی لیگ از دروازبان با تجربه ای در سطح رشید مظاهری عجیب به نظر می رسد، ضمنا مظاهری خوش شانس بود که سپاهان را در همان نیمه اول ده نفره نکرد. 

٨- نقش مغانلو در سپاهان مورایس بسیار فراتر از یک مهاجم معمولی است. شهریار کلید درخشش وینگر ها و هافبک تهاجمی پشت سرش است، فقط کافی است به گلزنان دو بازی گذشته سپاهان و آزادی عملشان در هنگام زدن گل بیشتر توجه کنید.

نه: چمن نقش جهان خراب و افتضاح ، چمن آزادی خراب، چمن سَن سیروس خراب و بلند، اما خب اینها مهم نیست، مهم این است که چه نقشه ای بکشیم بانوان به ورزشگاه نیایند، حق پخش را هم بپیچانیم، توقع هم داشته باشیم فیفا کاری به کارمان نداشته باشد.

١٠- یاسین سلمانی بازیکن خوب و با کیفیت و آینده داری است اما ظاهرا فقط در لیگ برتر فوتبال ایران است که بازوبند کاپیتانی وسیله ایست برای روحیه دادن به بازیکن جوان! انگار نه انگار که کاپیتان به عنوان یک لیدر و بزرگتر وظایفی در زمین دارد. یاسین هم تقصیری ندارد به هر بازیکنی بازوبند بدهند محال است نبندد!

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی